خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع روحانیون مبارز مشهد به‌مناسبت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی

مجمع روحانیون مبارز مشهد به‌مناسبت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه مجمع روحانیون مشهد به این شرح است:

بسمه تعالی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه.....

رحلت جانسوز حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران، بیت محترم ایشان تسلیت می‌گوییم. ملت ایران سکّاندار امین، صادق و صالح نظام و کشور را از دست داد.

فقدان ناباورانه و غمگینانه اسلام‌شناس نواندیش، مجاهد نستوه، سیاستمدار هوشمند و مدبر، سخنور اندیشمند و توانا، خدمت‌گذار صدیق، آزاده آذادی‌خواه، عدالت‌طلب و مصلح امین غم جانکاهی را بر قلب ملت بزرگ ایران نشاند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عالمی عامل، سیاست‌مداری هوشمند، پایگاهی مستحکم برای دفاع از حقوق مردم، تکیه‌گاهی استوار و مطمئن در بحران‌ها، مدافعی خیرخواه از جمهوریت و اسلامیت نظام میزان اعتدال، مصلحی توانا و مانعی بزرگ در برابر افراطی گری و تمامیت خواهی بود. قهرمانی که با شجاعت و صراحت در برابر طوفانهای سیاسی اجتماعی ایستاد و احساس شکست و ناامیدی نکرد.

ایشان شخصیتی استوار و خود ساخته بودند که هجمه های ناجوان مردانه و ظالمانه سازمان یافته بر آمده از کینه های چرکین بدریه و خیبریه و انتقام گیرندگان از امام و انقلاب قاعدین دیروز و مدعیان امروز ونفوذ ی های فرصت طلب با همه توان از تریبونهای دروغ پرداز ولجن پراکن علیه او وخاندانش براه انداخت نتوانست در شخصیت برجسته او خلل ایجاد کند هجمه ها وهتاکی ها نه تنها از شخصیت او نکاست بلکه بر عزت ،محبوبیت او افزود .

آیت الله هاشمی رفسنجانی جایگاه ملی وبین المللی خود را از برکت کرامت های انسانی ،کمالات نفسانی ونحوه نگرش به جهان وانسان کسب کرده بود . او برای انسان جدای از رنگ , نژاد ،ملیت , مذهب واعتقاد کرامت ذاتی قائل بود وبر اساس این برداشت از انسان به تساوی حقوق شهر وندی ،سیاسی واجتماعی انسانها قائل بود . او عالمی زمان شناس ،شجاع،صریح وزبان گویای مردم به ویژه در دو دهه اخیر مدافع صادق وامین حقوق ملت ،صبور ومقاوم وخواهان عزت مردم وسربلندی کشور عزیزمان ایران بود بی گمان ایشان از چهرهای ماندگار ،خدمتگزار وخوشنام تاریخ ایران است .

درود خدا بر او وزندگی سراسر جهاد وخدمتش ودرود بر روزی که با کوله بار ی از صداقت وخدمت بندگان خدا به لقاء الله پیوست ودرود بر او یوم یبعث حیّا

 یادش گرامی وراهش ماندگار .

مجمع روحانیون مبارز خراسان

1395/10/20 - مشهد مقدس

کد خبر : ۴۴۶۸۰۸