خبرگزاری کار ایران

بازدید50 هزارنفر از مجموعه فرهنگی-تاریخی توس در تعطیلات نوروز

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۸۴۴

مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس گفت: در تعطیلات نوروز 95 در مجموع 50 هزار نفر از مجموعه فرهنگی – تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی، احسان زهره وندی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه در سال جاری برابر دستورالعمل های ابلاغی، کلیه بازدیدهای نیمه بها و رایگان از تاریخ 25 اسفند تا پانزدهم فروردین لغو شده است با این حال شاهد افزایش 20 درصدی آمار بازدید کنندکان از امجموعه فرهنگی تاریخی توس نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

زهره وندی مهمترین علت این اقبال عمومی و قابل توجه گردشگران نسبت به آرامگاه فردوسی را فضای جدید به وجود آمده و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ارائه شده در این ایام دانست.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال و در محل آرامگاه فردوسی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای تئاتر با موضوعات حماسی و اساطیری، مسابقه نقاشی کودکان، اجرای برنامه های هنری آئینی استان خراسان نیز اموزش و اجرای بازیهای بومی و محلی استان خراسان، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری جنبی و ... برای گردشگران نوروزی و بازدیدکنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی توس تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز