خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۷۳

استاندار خراسان رضوی گفت: صبح امروز با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور ۹ هزار و ۴۷۷ واحد از طرح نهضت ملی مسکن افتتاح رسمی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور ریاست جمهور برگزار شد، با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اعلام کرد: امروز همزمان با سراسر کشور ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد.

وی درباره این واحدها گفت: این واحدها شامل باز آفرینی؛ حمایتی، خودمالک و روستایی است.

استاندار خراسان رضوی درباره اقدامات انجام شده در نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون برای ۱۸۰ هزار واحد در استان خراسان رضوی تامین زمین شده است که بیش از ۹۵ هزار پروانه در این زمینه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم، گفت: در استان خراسان رضوی رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستاها بوده است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند. برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم را به آنها می دادیم که این رویکرد اول ما است.

نظری اذعان داشت: رویکرد دوم که از ابتدا مدنظر داشته ایم واگذاری زمین به مردم بود. ۱۸۰ هزار واحد معادل ۴۰ میلیون مترمربع و ۴ هزار هکتار زمین تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این مقدار الحاق در خراسان رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر طی ۱۶ سال گذشته بوده است.

به گفته وی ۱۳۴ سایت شهری در حال آماده سازی و خدمات زیربنایی در این بخش ها در حال ارائه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز