خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

بهره‌ مندی ۲۰۱ هزار خانوار خراسان رضوی از طرح کالابرگ الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۲۰۶

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی تاکنون ۲۰۰ هزار و ۹۶۸ خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدامین بابایی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های خوب دولت در یک سال گذشته طرح کالابرگ الکترونیک بود که هدف اصلی این طرح، تغذیه سالم اقشار ضعیف جامعه که در سه دهک اول قرار دارند بوده تا هزینه‌های بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه کاهش پیدا کند.

وی افزود: طبق اطلاعات ما بیش از یک میلیون خانوار در کشور از این طرح استقبال کردند و در خراسان رضوی نیز تاکنون ۲۰۰ هزار و ۹۶۸ خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند.

 بابایی خراسان رضوی را بعد از استان تهران با ۱۳۲۴ تشکل کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور دانست وافزود: نگرش ما نسبت به این جریان این است که تشکل‌ها تنها به مطالبه‌گری حقوق خود نپرداخته و به سمت نگاه به کار و افزایش تولید نیز حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۳۴ میلیارد تومان خرید انجام شده که ۳۰ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان تا ابتدای خرداد ماه و ۵۰۴ میلیارد تومان تا به امروز خرید انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته ۱۶۳ تعاونی جدید در استان ایجاد شده و کل تعاونی‌های شکل گرفته در استان ۱۶ هزار و ۷۱۶ مورد است که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۵ تعاونی فعال و هشت هزار و ۳۷۱ تعاونی غیرفعال است.

وی افزود: در این مدت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تعاونی‌های مختلف در خراسان رضوی پرداخت شده است.

بابایی اذعان کرد: ۴۸ طرح تعاونی در استان به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۴ طرح مربوط به طرح‌های مسکن مهر است و چهار هزار و ۷۳۹ درخواست از سوی کارفرمایان برای تشکیل تعاونی کارگری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رسیده است تا بتوان از آنان در عملیات طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت نیز از برنامه‌های دیگر است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از فعال شدن سامانه هوشمند تعاون نیز خبرداد و گفت: آنجا که زیرساخت مربوط به برگزاری مجامع تعاونی‌ها به صورت الکترونیکی در این سامانه لحاظ شده است از اعضای هیئت مدیره تعاونی‌ها درخواست می‌شود که اطلاعات تعاونی و اعضای آن را در سامانه به ثبت برسانند و این درحالی است که اعضای تعاونی‌های خراسان رضوی نیز این قابلیت را دارند که در سامانه هوشمند تعاون اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی در پاسخ به سئوال تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و بحران دار تاکید کرد: گاه مشاوره‌های غلطی به تعاونی‌ها داده می‌شود که آن‌ها را به بحران می‌کشاند و تلاش کرده ایم تا زمانی که مساله تعاونی‌های بحران دار حل نشود تعاونی جدیدی به این بخش اضافه نشود.

بابایی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال جدید در زیست بوم اشتغال استان و ثبت در سامانه ملی رصد به تعداد ۱۱۶۵۰۱ نفر در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۲۷۰۲۲ نفر در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ ، کسب رتبه اول اشتغال خالص کشور و ایجاد ۱۰۶ هزار شغل خالص در استان، برگزاری جشنواره ملی تعاونی های برتر، برگزاری ۴۸ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی برای شرکت های تعاونی از ابتدای مرداد ۱۴۰۱ تا ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۲ و ... بخشی از عملکرد این اداره کل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز