خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان استان خبر داد؛

سربازی تخصصی ۸۲ نخبه خراسان رضوی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۰۲

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۸۲ نفر در خراسان از سربازی تخصصی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد سید عبدالکریم سجادی عصر امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص فعالیت‌های بنیاد نخبگان طی سال گذشته اظهار کرد: اگر ۳۰ سال پیش، به مقالات علمی معتبر جهان نگاه می‌کردیم، تعداد اسامی نویسندگان و دانشمندان ایرانی بسیار اندک بود؛ خوشبختانه امروز به جایی رسیده‌ایم که هر زمینه علمی شاهد حضور اسامی دانشمندان ایرانی در مقالات معتبر خارجی هستیم.

وی افزود: این بنیاد با هدف حمایت از نخبگان راه‌اندازی شده است و نتایج مفید زیادی از آن شاهد بوده‌ایم. این فرهنگ باید جا بیفتد که در مدیریت، اجرا و همچنین در حل مسائل به حضور نخبگان نیاز داریم و این حضور در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، حقوقی، پزشکی، کشاورزی، ورزشی و ... ضرورت دارد.

سجادی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ چهار هیئت اندیشه‌ورز در استان شروع به فعالیت کردند. این در حالی است که پیش از این چنین هیئت‌هایی در استان فعال نبود.

وی افزود: همچنین ۲۸ بورسیه دانشجویی در سال ۱۴۰۲ اهدا شده است که این آمار در ابتدای دولت سیزدهم برابر با صفر بوده است. در طرح استادیاران جوان در ابتدای دولت سیزدهم ۳ طرح ارائه شده است و این آمار تا سال ۱۴۰۲ به ۱۵ طرح رسیده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بنیاد نخبگان استان از ۴۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ از ۶۴ نفر از رتبه‌های برتر المپیاد و کنکور تقدیر کرده است. در ابتدای دولت سیزدهم ۶۷ نفر از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی و فناور بهره‌مند شدند. در سال ۱۴۰۱ این آمار ۸۲ نفر و در سال ۱۴۰۲ تا کنون آمار ۳۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز