خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت آموزش روش‌های جدید تامین مالی به فعالان اقتصادی استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۴۸

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی بر ضرورت آموزش روش‌های جدید تامین مالی به فعالان اقتصادی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در دومین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، در خصوص برخی راهکارهای تامین مالی شرکت‌ها، تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه شش ماهه کمیسیون و آشنایی با ظرفیت‌های بورس کالا، بحث و تبادل نظر شد.

فرهاد سحرخیز رئیس این کمیسیون در ابتدای نشست اظهار کرد: اخیراً طرح‌‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی جدیدی از سوی بانک‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری و تامین مالی برای صنعتگران معرفی شده که نقد و بررسی آن در کمیسیون، به منظور استفاده از این ظرفیت‌ها، می‌تواند برای فعالان اقتصادی استان مفید باشد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تعیین اولویت‌ها و تعیین برنامه‌های کمیسیون به عنوان دستورکار دیگر این نشست، افزود: لازم است با بحث و بررسی و استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران، اولویت‌هایی برای کمیسیون تعیین شود که ضمن بررسی آن مسائل بتوانیم به الگو و راهکارهایی برای استفاده کلیه فعالان اقتصادی دست یابیم.

سحرخیز تصریح کرد: همچنین باید یک راهبرد کلان برای کمیسیون تعریف شود تا در راستای اجرای آن، به پیگیری و مطالبه گری بپردازیم. برای نمونه می‌توان بر رشد نرخ سرمایه‌گذاری در استان تمرکز کرد و بر همین اساس، اهدافی شامل بهبود کیفیت سرمایه‌گذاری، ایجاد نهادهای سرمایه‌گذاری، بهبود فرآیندهای سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات بانکی و ضمانت‌نامه‌ها تعیین شده و ذیل این اهداف اقدامات اجرایی تعریف شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید به دنبال تبیین راهکارهای جدید سرمایه‌گذاری به منظور کمک به فعالان اقتصادی باشیم، عنوان کرد: معتقدیم شرکت‌ها می‌توانند به جای تسهیلات گرفتن از بانک‌ها، با روش‌های متنوع‌تری به تامین مالی برای بنگاه اقتصادی خود بپردازند.

سحرخیز همچنین در بخش‌های دیگری از سخنان خود بر لزوم آموزش روش‌های جدید تامین مالی به فعالان اقتصادی استان از طریق ظرفیت‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز