خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

فعالیت ٢٠٠ شرکت در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۱۷

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: در استان، به واسطه وجود مراکز حیاتی و‌ حساس، چهار پارک علم و فناوری و ۲۰۰ شرکت در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات فعال هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، هاشم جنگی در همایش منطقه‌ای پدافند سایبری و‌ اقدامات مصون سازی که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خراسان رضوی، به واسطه وجود مراکز حیاتی و‌حساس چهار پارک علم و فناوری و ۲۰۰ شرکت  در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات فعال هستند. با وجود این زیرساخت‌ها آمادگی برگزاری چنین همایش‌هایی‌ هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب اجرای سند زیر ساخت‌های سایبری در سطح استان بود. این سند برای ۲۰ سازمان ارسال و اقدامات لازم صورت گرفت. عملکرد دستگاه‌ها بررسی و امتیاز بندی شده که به زودی اعلام خواهد‌ شد.

به گفته وی، اقداماتی نیز مورد نیاز استان است که یکی از آن‌ها فعال سازی مراکز، اقدامات و‌ ملاحضات پشتیبانی و تعمیرات و فعال سازی و خدمات بومی است. چالش مهمتر دیگر ایجاد ساختار برای تیم‌های واکنش سریع است. برای ۷۷ دستگاه اجرایی کمیته پدافند اجرا و برگزار شده است. آمادگی در برابر تهدیدات و انجام تست‌های‌دوره‌ای نیز از‌ موارد مهمی است که باید صورت بگیرد. انجام تست نفوذ به زیر ساخت‌ها و‌ سامانه‌های مهم سازمان نیز از اهمیت و توجه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز