خبرگزاری کار ایران

مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد مطرح کرد؛

توجه به کیفی‌بخشی زندگی زناشویی در باشگاه اجتماعی باهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۸۷۸

مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد گفت: باشگاه اجتماعی همسران مشهد «باهم» را تعریف کردیم تا بتوانیم از یک سو طلاق را کنترل کنیم و از سوی دیگر، به زندگی مشترک زوجین جوان، کیفیت‌ ببخشیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباس نظافت در جشن ازدواج که به مناسبت سالروز ازدواج امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه، ویژه اعضای باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ هزار واقعه ازدواج در مشهد ثبت شده؛ براساس آمار، از هر ۵ ازدواج، یک مورد آن منتج به طلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین آماری زیبنده شهر امام‌رضا(ع) نیست، گفت: برهمین اساس، پژوهشی را با همکاری دانشگاه فردوسی آغاز کردیم تا دلایل طلاق عاطفی و محضری در بین زوجین را بررسی کند.

مدیر فرهنگسرای خانواده افزود: بررسی‌ها نشان داد که عمده طلاق‌ها ریشه در ۵ باور ارتباطی غلط داشت؛ ۶۵ درصد از زوجین جوان، برخوردار از سطح تحصیلات لیسانس به بالا هستند و لذا آموزش‌پذیر نیستند.

نظافت تصریح کرد: این افراد گمان می‌کنند که تحصیلات آنها موجب شده نسبت به آموزش‌های مربوط به ازدواج بی‌نیاز باشند درصورتیکه سواد زندگی متفاوت از سواد دانشگاهی و آکادمیک است.

وی گفت: باشگاه اجتماعی همسران مشهد «باهم» را تعریف کردیم تا بتوانیم از یکسو طلاق را کنترل کنیم و از سوی دیگر، به زندگی مشترک زوجین جوان، کیفیت‌ ببخشیم؛ این رویکرد را در قالب‌های آموزشی مختلف اعم از تماشای فیلم، اردوهای آموزشی تفریحی، جشن و ... دنبال کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز