خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی از بنا‌های تاریخی تایباد بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۹۹۴

فرماندار تایباد گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۸ نفر مسافر و گردشگراز ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، از بنا‌های تاریخی این شهرستان مرزی در خراسان رضوی بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی دونده فرماندار تایباد گفت: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بازدید از " مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، مزار شاهزاده قاسم شهر مشهد ریزه، رباط عباس آباد و موزه مردم شناسی " در این ایام بیشترین بازدید کننده را داشته است.

فرماندار تایباد گفت: همزمان با آغاز سال جدید و بهار طبیعت ۲ ایستگاه استقبال از مسافرین نوروزی در مبادی ورودی شهرستان تایباد از سمت شهرستان‌های خواف و تربت جام راه اندازی شد.

دونده اظهار کرد: برپایی جشن نوروزگاه یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های روز‌های ابتدایی تعطیلات نوروزی در این شهرستان بود که در روستای فرمان آباد تایباد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه محور‌های مواصلاتی تایباد یکی از مهمترین جاده‌های شرق به جنوب کشور می‌باشد، بیان کرد: در تعطیلات نوروزی سال جاری ۱۳ نفر از مسافران و گردشگران کشور افغانستان از بنای تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی دیدن کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز