خبرگزاری کار ایران

جمع آوری ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی/ ۱۰ درصد معتادان زن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۳۱

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: حدود ۹ هزار معتاد متجاهر طی یک سال گذشته در استان جمع‌آوری شده اند که حدود ۱۰ درصد از این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین صالحی در این خصوص افزود: میانگین سن شیوع اعتیاد نیز بین ۲۲ تا ۲۴ سال است اما این رده سنی نیز کاهش یافته است به طوری که طبق برآوردهای میدانی در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۳ سال نیز اعتیاد مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها جمعیت معتاد متجاهر در استان ۹ هزار نفر است که در یک سال گذشته همین میزان معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده اند اما باز هم شاهد برگشت تعداد زیادی از این افراد به پاتوق های خود و چرخه اعتیاد هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: توانمندسازی بهبودیافتگان در دستور کار قرار دارد و این مهم با مشارکت دستگاه های مختلف پیگیری می شود تا جمعیت بهبودیافته با ورود به بازار کار دوباره وارد چرخه اعتیاد نشود.

صالحی افزود: در اردوگاه های مردان معتاد در حسن آباد و خلق آباد مشهد کارگاه‌های مهارت آموزی و اشتغالزایی با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر ایجاد شده و در کمپ بانوان اکبرآباد نیز کارگاه خیاطی با ظرفیت ۲۰ نفر راه اندازی شده است که قابلیت توسعه آن تا ظرفیت ۶۰ نفر نیز وجود دارد. 

وی تاکید کرد: مشارکت خیران نیز در این مقوله بسیار مهم و اثرگذار است و باید در این حوزه ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز