خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون رئیس‌جمهور از سازمان ثبت احوال مطرح شد

حمایت از کارت هوشمند ملی در اعتبارات آینده بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۹

از بهمن ماه سال جاری صدور کارت ملی فعلی متوقف و برای متقاضیان کارت هوشمند ملی صادر می‌شود / بر اساس مصوبه هیئت دولت کارتهای ملی فعلی تا پایان امسال اعتبار دارند.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با حضور در ساختمان مرکزی سازمان ثبت احوال کشور از پایگاه اطلاعات جمعیتی و سایت صدور کارت هوشمند ملی بازدید و از نزدیک با فناوری‌های بکار گرفته شده در امور اسناد هویتی ایرانیان آشنا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، ناظمی اردکانی معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در بازدید نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ضمن ارائه گزارشی گفت: تعدادی بیمارستان، آرامستان و دفا‌تر ازدواج و طلاق بصورت آنلاین به پایگاه متصل هستند و آمار وقایع چهارگانه حیاتی بصورت آنلاین در پایگاه ثبت و برای برنامه‌ریزی در اختیار مسئولین قرار می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه شناسنامه‌های مکانیزه جدید دارای امنیت بالایی است و قابلیت جعل آن از بین رفته است، تاکید کرد: این شناسنامه‌ها مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور صادر می‌شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین در بازدید معاون رییس جمهور از سامانه صدور کارت هوشمند ملی گفت: سازمان ثبت احوال شرایط را برای ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی آماده کرده است و با توجه به کاربردهای متعدد این کارت و تاثیرات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بایستی شرایط کاربردی کردن آن در تمام دستگاه‌ها فراهم شود.

ناظمی اردکانی اظهار داشت: از بهمن ماه سال جاری صدور کارت ملی فعلی متوقف و برای متقاضیان کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ضمن تقدیر از پیشرفتهای حاصل شده در امور سازمان ثبت احوال، آمادگی این معاونت را برای تامین هزینه و امکانات لازم اعلام کرد.

نوبخت همچنین قول مساعد داد تا حمایت از کارت هوشمند ملی را در اعتبارات آینده بیشتر مورد توجه قرار دهد.

گفتنی است بر اساس مصوبه هیئت دولت کارتهای ملی فعلی تا پایان امسال اعتبار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز