خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک اعلام کرد:

صدور مجوز برای 17 برند خارجی در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک/ 14 متقاضی در حال تکمیل مدارک هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۹۹

به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک تاکنون 17 برند خارجی مطرح دنیا موفق به اخذ گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و 14 متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، افسانه محرابی در خصوص خبر منتشره در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اجرای ناقص دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک و گلایه فعالان این حوزه، تصریح کرد: ساماندهی واردات پوشاک صاحب نام ونشان (برند) از مبادی ورودی تا سطح توزیع و عرضه بر اساس دستورالعمل 17 شهریور ماه95 وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و کارگروه پیگیری، اجرا و رفع موانع این دستورالعمل به ریاست مشاور وزیر در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم تشکیل شده است. این کارگروه تاکنون 17 جلسه را به این منظور برگزار کرده است.
وی هماهنگی لازم جهت صدور ثبت سفارشات پوشاک و تعیین ضوابط مربوط به درون‌سپاری و سرمایه‌گذاری برندها و نحوه نظارت آن را از جمله فعالیت‌های این کارگروه دانست و افزود: برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان برندها و تشویق آن‌ها برای رعایت ضوابط دستورالعمل و ارایه راهکارهای لازم در ارتباط با لزوم دریافت پروانه کسب برای تمامی فروشگاه‌های متقاضی گواهی فعالیت به نام دارنده گواهی فعالیت، الزام به ثبت و درج تعداد و نشانی فروشگاه‌های (شعب) متقاضیان گواهی فعالیت در سامانه مرکز امور اصناف، الزام دارندگان گواهی فعالیت به معرفی توزیع‌کنندگان غیر مجاز (برند) به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز از دیگر کارهای این کارگروه بود.
محرابی با اشاره به بازرسی و بررسی میدانی توسط اداره کل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از برندها و ارایه گزارش آن، گفت: به منظور انطباق با دستورالعمل جدید برای برندهایی که قبل از صدور دستورالعمل، گواهی فعالیت دریافت کرده اند، مهلت قانونی تعیین شد. تمدید مجدد مهلت به برندهایی که در اجرای دستورالعمل موفق به ارایه مدارک مثبت نشده بودند و ابطال گواهی افرادی که مدارک مورد نیاز را در چارچوب دستورالعمل جدید ارایه نکرده‌اند نیز از دیگر برنامه‌های کارگروه بود.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرح این موضوع که طبق اطلاع ارایه شده از سوی مرکز اصناف و بازرگانان 127 درخواست جهت دریافت گواهی فعالیت نمایندگی پوشاک به آن مرکز رسیده است، ادامه داد: تاکنون 17 نام نشان (برند) خارجی مطرح دنیا با انجام تمامی مراحل لازم موفق به اخذ گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و 14 متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.
محرابی همچنین تصریح کرد: موضوع تهیه شناسه و شناسنامه کالا براساس ماده 11 آیین‌نامه اجرایی شناسه‌های کالا و رهگیری کالا موضوع ماده (۱۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره 2 ماده 7 دستورالعمل واردات پوشاک با برگزاری بیش از 28 جلسه فنی و 17 جلسه کارشناسی رفع اشکالات، در کارگروه در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز