خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از واحد سولفورزدایی مگامدول شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا

کد خبر : ۵۶۰۵۸۴

با توجه به فراتر بودن میزان رنج گوگرد گندلۀ ارسالی به واحد انباشت و برداشت سبا، این واحد تصمیم گرفت همزمان با اجرای تعمیرات برنامه ریزی شدۀ سالانه، مشکلات فنی واحد سولفورزدایی مگامدول را برطرف و از آن بهره برداری کند.

به گزارش ایلنا ؛ محمود محمدی فشارکی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا با تأکید بر اینکه این اقدام یکی از کارهای تعمیراتی بسیار تخصصی بر روی این مگامدول ها در سطح دنیاست، در این باره گفت: این مهم به همت کارکنان سختکوش و دانش محور مجتمع فولاد سبا و با تعویض اتصالات ارتعاشی (اکسپنشن) ورودی و خروجی ، تعویض والوها و بهینه سازی خطوط انتقال و همچنین با انجام تنظیمات و کنترل کاتالیست ها انجام و در نهایت این سیستم مطابق با استانداردها و دستورالعمل های کاری راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس تولید و تعمیرات واحد احیا مستقیم مجتمع فولاد سبا نیز در تشریح سیستم سولفورزدایی اظهار داشت: در کورۀ احیا مستقیم به روش میدرکس، به منظور دستیابی به آهن اسفنجی باکیفیت نیاز به شارژ گندله با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مناسب است و یکی از این خصوصیات شیمیایی در رِنج بودن میزان گوگرد گندله با حداکثر مجاز چهار تا پنج هزارم درصد است.
فرهاد رجبی با تأکید بر اینکه در صورت بالاتر بودن این میزان، کیفیت و کمیت تولید افت میکند و به تجهیزات خسارت وارد میشود، افزود: با توجه به فراتر بودن میزان رنج گوگرد گندلۀ ارسالی به واحد انباشت و برداشت سبا، این واحد تصمیم گرفت همزمان با اجرای تعمیرات برنامه ریزی شدۀ سالانه، مشکلات فنی واحد سولفورزدایی مگامدول را برطرف و از آن بهره برداری کند.

وی کاهش ۳۵ درجه ای حرارت سقف ریفورمر، کاهش میزان سولفور گندلۀ گاز پروسس از 50PPM به (PPM)8-5 ، کاهش میزان خودسوزی و فعال شدن آهن اسفنجی، افزایش عمر کاتالیست های ریفورمر، کم شدن میزان خوردگی ها و افزایش تولید را مهمترین مزایای اجرای این پروژه دانست.

رئیس تولید و تعمیرات واحد احیا مستقیم مجتمع فولاد سبا در پایان از حمایتها و همکاری تمامی معاونین، مدیران و کارشناسان فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا و همچنین از پیمانکارانی که برای در مدار قرار گرفتن واحد سولفورزدایی شهید شهبازی تلاش کردند، تشکر و قدردانی نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز