خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان خبر داد:

رشد 5.54 در صدی ارزش افزوده بخش معدن استان گلستان/ کمک فعالان صنعت ، معدن و تجارت گلستان به زلزله زدگان غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۲۸

رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان با عنوان رشد 5/54 درصدی ارزش افزوده بخش معدن استان در سال 94 نسبت به سال 93 ، از ارسال بیش از 5 کامیون حامل اقلام موردنیاز زلزله زدگان غرب کشور توسط جمعی از صاحبان واحدهای تولیدی و بازاریان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ، قوانلو در ششمین نشست خبری صنعت ،معدن وتجارت گلستان در سال 96 گفت: براساس اعلام مرکز آمارایران ، علی رغم این که ارزش افزوده بخش معدن کشور در سال 94 نسبت به سال 93 شاهد رشد منفی 15 درصدی بوده ،ارزش افزوده بخش معدن استان گلستان رشد 5/54 درصدی داشته واز 52 میلیارد تومان در سال 93 به 4/77 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی براوردهای سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان نشان دهنده رشد خوب حجم تولیدات استان پس از اجرای موفق طرح رونق تولید در سال گذشته است.
قوانلو اشاره کرد : این استان در بخش ارزش افزوده صنعت در سال 92 رتبه 26 کشور را در اختیار داشت وامروز با همت وتلاش همه مسئولین وبخش خصوصی به رتبه 18 کشور دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: با وجود تلاش ها و رشداخیر همچنان هنوز ارزش افزوده مابه یک صدم کشور هم نرسیده واین مهم چندین سال تلاش جهادی را می طلبد تا گپ تاریخی عقب ماندگی استان جبران شود که در این مسیر رسانه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.
رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان در خصوص وضعیت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون نیز گفت : در طول دو هفته گذشته رییس واعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با سفر به استان شرایط این منطقه آزاد را بررسی کرده که امیدواریم بزودی شاهد تصویب این لایحه در کمیسیون اقتصادی وصحن علنی مجلس باشیم تا یکی از بزرگترین خواسته های مردم استان محقق شود.

قوانلو همچنین با اشاره به حمایت جمعی از صاحبان واحدهای تولیدی و بازاریان این استان و ارسال بیش از 5 کامیون حامل اقلام موردنیاز زلزله زدگان غرب کشور گفت: این اقلام شامل آب معدنی، مواد غذایی، پتو و آب میوه بوده که به مناطق زلزله زده فرستاده شده است .
وی افزود: علاوه براین یکی از واحدهای تولیدی شهرستان بندرگز 200 میلیون ریال وجه نقد را برای خرید پتو اختصاص داده و برخی از صاحبان واحدهای صنعتی گلستان دارای نمایندگی فروش در کرمانشاه نیز به منظور شتاب در دسترسی زلزله زدگان به اقلام موردنیاز، از کرمانشاه اقدام به تهیه و ارسال کالا کرده اند.
رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان همچنین از تهیه بخشی از آب معدنی موردنیاز زلزله زدگان توسط اعضای اتحادیه خبازان گلستان و آماده بارگیری توسط دو دستگاه تریلی برای حمل به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
وی افزود: کار جمع آوری و ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از سوی صاحبان واحدهای تولیدی و بازاریان استان به صورت خود جوش همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز