خبرگزاری کار ایران

توسعه صنعت استان اصفهان با رویکرد صنایع پاک

کد خبر : ۵۶۰۰۶۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به وجود 74 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغالزایی بیش از 120 هزار نفر در سطح استان و پیش بینی اشتغال 200 هزار نفری در این شهرکها و نواحی صنعتی تا سال 1404 گفت: رویکرد توسعه صنعتی استان به سمت صنایع پاک، غیر آلاینده، دانش بنیان و صادرات گرا تعریف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای استان اصفهان، " محمدجواد بگی " در نشست هماهنگی و پیگیری تأمین آب شهرک‌های صنعتی گلپایگان، اظهار داشت: به زودی 12 لیتر بر ثانیه آب از طریق خط انتقال آب شرب گلپایگان برای دو شهرک صنعتی گلپایگان و ناحیه صنعتی سعیدآباد تأمین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با اشاره به ضرورت تامین آب شرب برای توسعه صنایع غذایی در شهرستان گلپایگان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور افزود: طرح انتقال ۱۲ لیتر آب از طریق خط انتقال آب شرب تصفیه خانه گلپایگان به سمت دو شهرک صنعتی گلپایگان و ناحیه صنعتی سعیدآباد مصوب شد که به زودی این طرح اجرا می‌شود.

بگی  تصریح کرد: طرح اتصال فیبر نوری شهرک صنعتی این شهرستان نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد و صنعت‌گران می‌توانند در زمینه تجارت الکترونیک در شهرک صنعتی از این تجهیزات استفاده نمایند.

وی از اجرای عملیات گازرسانی در فاز دوم توسعه شهرک صنعتی گلپایگان تا پایان سال خبر داد و گفت: آسفالت معابر شهرک‌های صنعتی، آبرسانی به شهرک‌های صنعتی و طرح فیبر نوری بالغ بر پنج میلیارد تومان هزینه به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار برای توسعه خوشه لبنی در گلپایگان انتخاب شده است، گفت: مراحل اجرایی در دست اقدام است و ظرف دو سال آینده از خوشه لبنی خدمات حمایتی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی شهرستان گلپایگان با مشکل زیر ساختی مواجه نیستند  و کمبود آب مهم‌ترین مشکل بود که مصوبه تأمین آب انجام شد و به زودی به سرانجام می‌رسد.

بگی افزود: استعلام های لازم از مراجع قانونی و سازمان های ذیربط  برای احداث شهرک صنعتی در شهر گلشهر نیز انجام شده است و پس از  تملک زمین از طریق بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش و پیگیری های نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به ویژه نماینده  شهرستان های گلپایگان و خوانسار در خانه ملت و دعوت از معاون رئیس جمهور در بازدیدهای متعددی که از شهرک‌های صنعتی استان انجام شد گفت: توسعه صنعت استان را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه با ایجاد طرح رونق اقتصادی بسیاری از مشکلات صنعتی استان برطرف شده است، گفت: متاسفانه هنوز در حوزه های مالیات، بیمه‌ و ساختار پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی برای صنعتگران با مشکلاتی مواجهیم که امیدواریم با تدابیر ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات شهرک‌های صنعتی بر طرف شود.

وی بیان داشت: رویکرد توسعه صنعتی استان به سمت صنایع پاک، غیر آلاینده، دانش بنیان و صادرات گراست تا زمینه برای رقابت پذیری و اشتغال پایدار در استان فراهم شود.

بگی  با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ شهرک صنعتی در استان اصفهان زمینه اشتغال ۱۲۰ هزار نفر را فراهم کرده است، گفت: پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ تعداد اشتغال استان به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز