خبرگزاری کار ایران

12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری در کشور فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۱۵۵

مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سه بخش ساختار، بودجه و برنامه با آموزش مروجان بخش کشاورزی، تخصیص بودجه ملی و استانی و پیگیری برنامه پایلوتی از توسعه پایدار در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در بخش کشاورزی، در توانمندسازی زنان روستایی تلاش شده است.

به گزارش ایلنا، فروغ السادات بنی هاشم مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: این وزارت از سال 72 اقدام به ایجاد ساختاری برای زنان روستایی کرد و در حال حاضر در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و دهستان‌ها، مروجان در حال خدمت هستند.

بنی هاشم، پروژه انتخاب و آموزش تسهیلگران زن روستایی را از جمله برنامه‌های مهم توسعه اجتماعی زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری از افراد بومی استان‌ها در کشور فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، تشکیل و فعالیت صندوق ملی اعتبارات خرد زنان روستایی را از پروژه‌‌های موفق در ارایه وام‌های سریع، کوچک و آسان برای زنان روستایی برشمرد و افزود: با شبکه‌سازی صندوق‌ها و تشکیل صندوق‌های شهرستانی، زنان وارد حوزه رسمی و قانونی شده‌اند و به لحاظ اقتصادی جهش خوبی در وضعیت صندوق‌ها و سرمایه آن ایجاد شده به طوری که در حال حاضر سرمایه صندوق‌ها 5 برابر و تعداد اعضای آن 2 برابر شده است.

به گفته وی، از 8 هزار نفر که عضو صندوق‌ها هستند، همه مشغول به کارند و 5 هزار نفر اشتغال پایدار و دائم در این بخش ایجاد شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اذعان داشت: پروژه مدیریت پسماند خانگی و تولید کودهای آلی برای استفاده در بخش کشاورزی در ترویج فرهنگ محیط زیست و حفظ منابع پایه آب و خاک بسیار موفق بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از اجرای پروژه تولید محصول سالم با همکاری معاونت امور زنان، سازمان ملی استاندارد، دفتر محیط زیست و سازمان حفظ نباتات خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر از زنان تحت پوشش این پروژه قرار دارند.

بنی‌هاشم ادامه داد: اجرای کشت‌های گلخانه‌ای از دیگر پروژه‌های مهم ماست که در جهت مدیریت آب و خاک در سال‌های اخیر با توجه به سیاست وزراتخانه، توسعه یافته است.

وی نبود آمار ملی و سراسری از نقش زنان در بخش کشاورزی، دسترسی سخت زنان به منابع مالی و اعتباری و عرضه محصولات کشاورزی به صورت غیربهداشتی از جمله چالش‌های پیش روی زنان در بخش کشاورزی عنوان کرد.

در این همایش با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور، از مروجان و تسهیلگران برتر بخش کشاورزی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز