خبرگزاری کار ایران

نقش تب برفکی در تجارت دام

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۹۳

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی گفت: بیماری تب برفکی سبب بروز تلفات ناگهانی شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده‌های خام دارد.

به گزارش ایلنا، قاسم حکمت‎شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی اظهار کرد: زمینی که برای احداث جایگاه دام انتخاب می‌شود باید از زمین های اطراف بلندتر یا حداقل هم‌سطح باشد تا از ورود آب‎های جاری به محل نگهداری دام‎ها جلوگیری شود.

وی افزود: جایگاه باید طوری ساخته شود که نور خورشید با دارا بودن اشعه ماورای بنفش سبب ضدعفونی شدن جایگاه و تامین ویتامین D شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی بیان کرد: دیوار، سقف و کف جایگاه باید از مصالحی مانند سنگ، آجر و سیمان ساخته شود تا امکان زندگی حشرات، میکروب ها و قارچ‌ها کمتر شود و ضد‌عفونی جایگاه به راحتی صورت گیرد.

حکمت‎شعار با بیان اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود، ادامه داد: این بیماری سبب بروز تلفات ناگهانی شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده‌های خام دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین روش های پیشگیری از بیماری تب برفکی، اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای است به گونه ای که از ورود ویروس در یک گله و یا جمعیت جلوگیری کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی اضافه کرد: ضدعفونی روزانه وسایل نقلیه حمل شیر در زمان ورود و خروج، سوزاندن لاشه، فضولات و هرگونه وسایل آلوده یکبار مصرف ضروری است و از برداشت و انتقال کود آلوده تا رفع کامل بیماری باید خودداری شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز