خبرگزاری کار ایران

انجمن اقصادی و ملی صنایع لوازم خانگی ایران در رسانه‌ها (اکسپو۲۰۲۴)

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۶۰۹

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اهام ایران، انجمن اقتصادی و ملی صنایع لوازم خانگی ایران که به دعوت اتاق بازرگانی ایران در این رویداد بزرگ شرکت داشت، به منظور همراهی با صنعتگران در راهیابی به بازارهای جهانی و ایجاد همکاری تجاری با کشورهای حاضر در اکسپو ۲۰۲۴، میزبان مسئولان برخی کشورها در غرفه این انجمن بود.

در این نمایشگاه دبیر، اعضاء و معاون اجرایی و برنامه ریزی انجمن اقتصادی و ملی صنایع لوازم خانگی ایران همه روزه حضور داشته و رایزنی‌های لازم به منظور توسعه صادرات محصولات خانگی ایرانی را به انجام رساندند.

بازتاب این اقدامات در برخی رسانه در ادامه خواهد آمد.

هاشمی: بالای ۱.۵میلیارد دلار صادرات داریم

عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در حاشیه نمایشگاه اکسپودر گفتگو با گروه خبری شبکه لوازم خانگی،‌ گفت:

محصولات تولیدکنندگان عضو انجمن صنایع لوازم خانگی را در این نمایشگاه عرضه کردیم.

در مجموع لوازم خانگی انرژی‌بر و غیر انرژی‌بر بالای ۱.۵میلیارد دلار صادرات داریم.

صادرات محصولات نیکسان صنعت به امارات / اکسپو ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت نیکسان صنعت با اشاره به استقبال مقامات اماراتی از کیفیت محصولات این شرکت، گفت: مذاکراتی در رابطه با صادرات محصول و همچنین احداث کارخانه در امارات، صورت گرفت.

سعید رضوانی در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با کاماپرس با بیان اینکه در حال حاضر لوازم خانگی یخچال فریزر، کولرگازی و… جزو محصولات تولیدی این شرکت محسوب می‌شوند، گفت: امسال با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی در اکسپو شرکت کرده‌ایم. این موضوع در راستای تسهیل تامین مواد اولیه وارداتی و کمک به تامین ارز کشور هدف‌گذاری شده‌ است.

زرساب به دنبال صادرات ۶۰ درصدی محصولات / اکسپو ۱۴۰۳

قائم مقام مدیرعامل شرکت لوازم‌خانگی زرساب با بیان اینکه در چند سال گذشته بر روی صادرات تمرکز داشته‌ایم، گفت: زرساب به دنبال صادرات ۶۰ درصد محصولاتش است، اما تحقق آن نیازمند حمایت دولت برای افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی است.

سام ادیب در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با عرضه ظروف آشپزخانه و پخت‌و‌پز شرکت کرده‌ایم. این شرکت حدود ۴۲ سال سابقه فعالیت داشته و برندی نام آشنا در بازار داخلی محسوب می‌شود. در همین راستا طی سال‌های اخیر بر روی بازارهای صادراتی تمرکز داشته‌ایم.

صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی کشور / اکسپو ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از استقبال هیات‌های خارجی از برندهای لوازم خانگی در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد.

فرشاد براتی در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ کشور است، گفت: در سال‌های اخیر صنعت لوازم خانگی توانسته در زمینه تامین نیازهای داخلی کشور موفق عمل کند.

او با بیان اینکه در مقطع کنونی مهمترین مقوله برای صنعت لوازم خانگی صادرات است، افزود: لوازم خانگی کشور حدودا ۳۰۰ میلیون دلار صادرات دارد. در حال حاضر سهم صادرات لوازم خانگی با توجه به نقش ۱۳ درصدی آن در جی دی پی کشور کافی نیست.

حضور خیره‌کننده تولیدکنندگان خرد لوازم خانگی در ایران

دلایل «عدم استقبال بازارهای جهانی از محصولات لوازم خانگی» در حاشیه سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در غرفه مجموعه دنیای اقتصاد با حضور صاحب نظران این بخش مورد ارزیابی قرار گرفت.

کارشناس لوازم خانگی با اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی ایران با وجود قدمت ۷۰ ساله، هنوز نتوانسته در زمینه صادرات به جایگاه مطلوبی دست پیدا کند، به این نکته اشاره کرد که دخالت‌های دولت در فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌ها و تعدد و تکثر آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه از جمله دلایل اصلی این ناکامی محسوب می‌شود.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی توضیح داد که با این شرایط باعث سلب ثبات و امنیت از فضای کسب‌و‌کار شده و بنابراین امکان برنامه‌ریزی بلندمدت از سوی فعالان اقتصادی وجود نداشته است.

استقبال هیات‌های خارجی از برندهای لوازم خانگی در اکسپو

فرشاد براتی با تاکید بر اینکه حضور ۲۰۰۰ بازرگان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو ظرفیتی برای توسعه صادرات لوازم خانگی است، اظهار کرد: در خانه لوازم خانگی ایرانی برندهایی وجود دارد که در منطقه حرفی برای گفتن دارند. این موضوع نیازمند اصلاح برخی سیاست‌ها مانند قیمت‌گذاری دستوری است. این مساله منجر می‌شود شرکت‌ها برای رقابت در بازار خارجی توان بالاتری داشته باشند.
معاون برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی در خانه لوازم خانگی ایرانی ارائه شده است، گفت: بازدید و استقبال برخی هیات‌های خارجی از محصولات لوازم خانگی ایرانی نشان داد که توان صادراتی بالایی در کشور وجود دارد.

گفتنی است، نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده و برگزاری آن تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

گزارش تصویری بازدید نماینده مجلس اراک از غرفه انجمن در نمایشگاه ایران اکسپو

دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد

دولت انتظار دارد، برند‌های ایرانی لوازم خانگی با شاخص‌ترین برند‌های خارجی رقابت کنند و بازار کشور‌های همسایه را در اختیار بگیرند.

دخالت دولت هر روز بیشتر می‌شود

پرویز کلباسی مدیرعامل سیماران نیز ، گفت: در گذشته صادرات به راحتی انجام می‌شد، چون محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها کمتر از امروز بود و دخالت دولت را در بازار کمتر می‌دیدیم. هر مرحله که پیش می‌رویم دخالت و ورود دولت به بازار چه از سوی وزارت صمت و چه بانک مرکزی افزایش پیدا کرده لذا مسیر بسیار دشوار شده است؛ بنابراین ما که در گذشته می‌توانستیم به کشور‌های اطراف صادرات انجام دهیم امروز صادراتمان به صفر رسیده است و بخشی از سود شرکت که از محل صادرات بود از دست رفته است.

قابل ذکر است این اخبار تنها بخشی از خبرهای منتشر شده از حضور انجمن اقتصادی و ملی صنایع لوازم خانگی ایران در این رویداد جهانی است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز