خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور:

سرانه مصرف گوشت قرمز دو برابر مقدار اعلامی مرکز آمار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۳۷

چرا مرکز آمار ایران می‌خواهد مردم ایران را گرسنه نشان دهد؟!

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور گفت: درحالی مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز را 6 کیلوگرم عنوان کرده است که این موضوع واقعیت ندارد و سرانه مصرف بالاتر از مقدار اعلامی مرکز آمار و حدود دو برابر آن است.

به گزارش ایلنا، جواد آزاد گفت: مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز را 6 کیلوگرم اعلام می‌کند اما طبق محاسبات و برآوردهای ما، سرانه مصرف گوشت قرمز حدود 11 کیلوگرم است.

وی توضیح داد: مرکز آمار ایران، آمارهای خود را بر اساس خریدهای فروشگاهی و کشتارهای رسمی داخل کشتارگاه اعلام می‌کند، درحالی‌که این آمارها تمام گوشت مصرفی در کشور ما را پوشش نمی‌دهد.

آزاد افزود: حدود 30 الی 40 درصد دام‌ها در کشتارگاه‌های صنعتی کشتار نمی‌شوند که این مسئله، به‌ویژه در مورد دام عشایر بیشتر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این حدود 20 الی 30 درصد گوشت صنعتی وارداتی صرف استفاده فرآورده‌هایی مانند سوسیس و کالباس می‌شود که این مقدار هم در آمارهای مرکز آمار ایران منظور نمی‌شود و لحاظ نشدن چنین آمارهایی باعث می‌شود که سرانه مصرف پائین بیاید.

آزاد در توضیح بیشتر عنوان کرد: طبق آمارهای معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، 870 هزار تن تولید گوشت قرمز داخلی تولید می‌شود و حدود 200 هزار تن هم واردات گوشت قرمز انجام می‌شود که رقم آن به حدود یک‌میلیون و 100 هزار تن می‌رسد و اگر این مقدار را بر جمعیت ایران تقسیم کنیم، به رقم 10 الی 11 کیلوگرم برای هر نفر خواهیم رسید.

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور همچنین گفت: از طرفی طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از دام‌های مولد کشتار شده و به مصرف خانوارها رسیده است و اگر مردم ایران این گوشت را مصرف نکرده‌اند پس چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

آزاد ضمن گلایه از این نوع آمارها گفت: مشخص نیست چرا مرکز آمار ایران چنین آمارهایی اعلام می‌کند و مردم ایران را مردم گرسنه‌‌ای نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز