خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری بحران مالی در قطعه سازی در نمایشگاه قطعات مطرح شد:

محدودیت داخلی از تحریم های خارجی فراتر است/ 200 میلیون یورو مواد و کالای قطعه سازان در گمرک دپو شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۰۷

نشست خبری انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان تهران با موضوع بحران مالی در صنعت قطعه سازی در ستاد خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست خبری امیرحسین جلالی، نایب رئیس و جعفر نصیری و بهرام طیبی اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران حاضر شدند و بعد از طرح نظرات خود در این حوزه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در این نشست خبری که با موضوع بحران مالی در صنعت قطعه سازی برگزار شده بود، اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران، بحران مالی ایجاد شده در صنعت قطعه سازی را ناشی از عدم همکاری بخش‌های دولتی، بانک‌ها و گمرک عنوان کردند و در بخشی از صحبت های خود، محدودیت های موجود در کشور را فراتر از تحریم های خارجی دانستند.

در این نشست به نقش گمرک در بهبود وضعیت مالی قطعه سازان اشاره و اعلام شد در حال حاضر 200 میلیون یورو از اجناس وارداتی مرتبط با حوزه قطعه سازی در گمرک دپو شده است و با وجود پرداخت هزینه این اجناس به فروشندگان خارجی، همچنان در گمرک به سر می‌برند. این امر جلوی گردش مالی و خروج قطعه سازان از بحران را گرفته است.

محدودیت‌های بانکی در زمینه تامین اعتبار و ضرر و زیان های موجود به علت قیمت‌گذاری دستوری از دیگر عوامل تاثیرگذار در زمینه کاهش تولید عنوان شد. همچنین در نتیجه زیان دهی صنعت خودرو، از دولت و نمایندگان مجلس درخواست شد در این زمینه اقدامات مثمرثمری در جهت رفع موانع انجام دهند.

در این نشست خبری، بر جدی‌تر شدن بحران مالی در زمینه صنعت خودرو و قطعه سازی تاکید شد و قطعه سازان اعلام کردند که با وجود موانع و مشکلات موجود، در صورت همراهی و همکاری بخش‌های دولتی، امکان عبور از مشکلات و تامین هدف گذاری دولت جدید در تولید سالانه سه میلیون خودرو با تولیدات داخلی وجود خواهد داشت.

گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو از 16 آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده و 19 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز