خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی مشکلات عرصه خبر و رسانه

اولین نشست هم‌اندیشی خبرگزاری‌های شهرستان ری برگزار شد

در اولین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی خبرگزاری‌های فعال شهرستان ری بر اهمیت وحدت و هم‌افزایی رسانه‌ای تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، در این نشست که عصر امروز به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهرستان ری برگزار شد، روسای دفا‌تر خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، کار و فارس در شهرستان ری حضور داشتند.

رئیس دفتر خبرگزاری ایرنا در شهر ستان ری در این نشست گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های شهرستان ری باید برای کسب جایگاه بالا‌تر از منظر حرفه‌ای و تاثیرگذاری اجتماعی تلاش کنند.

محمد بیدارمنش گفت: انتظار‌ها از رسانه‌های شهرستان ری که شهرستانی مذهبی، فرهنگی و سیاسی است بسیار بالا است و ظرفیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نیز باید نقطه قوت باشد.

وی خواستار ارتباط مطلوب و بهتر روابط عمومی‌های ادارات شهرستان ری با رسانه‌ها شد و گفت: رسانه‌های شهرستان ری باید منصفانه به ارتباط مردم و مسئولان نگریسته و رابط امانتداری باشند.

رئیس دفتر خبرگزاری فارس شهرستان ری نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت وحدت و هم افزایی رسانه‌ای اظهار داشت: همکاران رسانه‌ای باید هم آوا بوده و در فعالیت‌های رسانه‌ای متحد و هماهنگ عمل کرده و با تمام توان در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و رسالت خطیر فرهنگی خود را در سطح جامعه انجام دهند.

مصطفی هدایی با انتقاد از برخی انتقادهای غیرسازنده و رقابت‌های منفی در میان رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید بدون تخریب رسانه‌های دیگر تلاش خود را در راستای اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع به کار گرفته و با صداقت کاری و صحت در گفتار و اطلاع رسانی صادقانه جایگاه خود را در میان مخاطبان اثبات کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان ری در حوزه‌های مختلف از جمله جایگاه والای معنوی و فرهنگی عنوان کرد: شهرستان ری در زمینه‌های مختلف در مقوله رسانه و اطلاع رسانی جایگاه والایی دارد و باید با تمام توان تلاش کنیم با توجه به ظرفیت‌های بالا و غنی که در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد، استان تهران را از مظلومیت و مهجوریت در حوزه رسانه در بیاوریم.

رئیس دفتر خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درشهرستان ری نیز در این نشست با بیان اینکه اتحاد رسانه‌ای در شهرستان ری امری ضروری است گفت: هم افزایی رسانه‌ای موجب جلوگیری از تخریب‌ها شده و تاثیرگذاری فعالیت رسانه‌ای را بیشتر می‌کند.

روح الله حسین‌زاده با اشاره به اهمیت رسانه گفت: رسانه‌های شهرستان ری باید تلاش کنند تا از قافله رسانه‌ای استان تهران و کشور عقب نمانند و البته میزان تاثیرگذاری و اهمیت رسانه‌ها نیز باید در رتبه بندی‌ها و توجه به عملکرد‌ها مدنظر مسئولان فرهنگی و سیاسی شهرستان ری باشد.

وی بر فعال‌شدن روابط عمومی و تعامل بهتر و بیشتر آنان با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه‌های شهرستان ری مخصوصا خبرگزاری‌های در جهت خواست مردم و ایجاد ارتباط آنان با مسئولان عمل می‌کنند و باید روند کار آنان تسهیل شود.

در این نشست مقرر شد نشست خبرگزاری‌های شهرستان ری ادامه یابد.

کد خبر : ۳۵۴۳۹۰