خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۰

خانه اربابی شهرری بازسازی و احیا می‌شود

شهردار منطقه 20 از بازسازی خانه اربابی قلعه عظیم آباد واقع در شهرری برای کاربری فرهنگی در این منطقه جنوبی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، منصور کتانباف امروز در جریان بازدید دوره‌ای از نواحی هفتگانه با حضور در ناحیه 3 منطقه 20، گفت: به منظور حفظ بافت سنتی و تاریخی شهرری، بازسازی و احیای خانه اربابی قلعه عظیم آباد، واقع در محله 13 آبان شهرری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

کتانباف با اشاره به اینکه بازسازی این خانه تاریخی با هماهنگی اداره میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: بعد از بازسازی، این بنا برای فعالیت‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا علاوه بر حفظ، این اثر تاریخی به شهروندان معرفی شود.

وی حفظ بناهای سنتی را که شاهدان تاریخ هستند برای آیندگان ضروری برشمرد و گفت: در گذشته محدوده معروف به قلعه عظیم آباد در محله 13 آبان به محل تجمع افراد بزهکار تبدیل شده بود که شهرداری منطقه 20 به منظور پاکسازی، این مکان را خریداری کرده است.

شهردار منطقه 20 در ادامه به بررسی عملکرد یک ساله ناحیه 3 شهرداری منطقه 20 پرداخت و ضمن ارزیابی مثبت طرح شهر مهر که برای اولین بار در این ناحیه به اجرا در آمده است، بر اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید، فعالیت‌های استقبال از بهار 95، جلب حداکثری مشارکت شهروندان در تمامی فعالیت‌های شهری، محوریت مساجد در فعالیت‌های فرهنگی محلات و...تاکید کرد.

بازدیدهای دوره‌ای شهردار و معاونان منطقه 20 از نواحی هفتگانه در آستانه سال جدید و به منظور بررسی عملکرد یک ساله و تاکید بر اجرای دقیق ویژه برنامه‌های استقبال از بهار در حال اجراست و تاکنون نواحی یک، 2، 3، 4 و 6 مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۳۴۶۶۷۰