خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اسلامشهر:

پنج کارگر رسمی کارخانه لوله ماشین سازی ایران اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۲۴

دبیر خانه کارگر اسلامشهر از اخراج پنج کارگر رسمی کارخانه «لوله ماشین سازی ایران» به دلیل آنچه از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان می‌شود، خبر داد / به گفته کارفرما کاهش تولید با عثشده است تا در ابتدای سال جاری حدود ۱۰۰ نفر ازکارگران قرار دادی ورسمی کارخانه تعدیل بشوند.

دبیر خانه کارگر اسلامشهر از اخراج پنج کارگر رسمی کارخانه «لوله ماشین سازی ایران» به دلیل آنچه از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان می‌شود، خبر داد.

«حسن‌پور طالبیان» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اخراج آقایان «صالح جمشیدی»، «حسن نوری‌پور»، «قاسم قلعه نوعی»، «عسگرمیرزایی» و «مصطفی مجتبی» با ۱۸ الی ۱۹ سال سابقه کار به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما صورت گرفته است.

او گفت: این در حالیست که پیش از این نیز در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال جاری حدود ۹۰ نفر از کارگران قراردادی این کارخانه اخراج شده بودند.

در همین رابطه «صالح جمشیدی» یکی از کارگران اخراجی کارخانه لوله ماشین سازی ایران دلیل اخراج‌ خود و همکارش را فشارکارفرما برای تبدیل وضعیت قرار داد نیروی کار رسمی به قرار دادی عنوان کرد.

وی مدعی شد: کارفرمای کارخانه لوله ماشین سازی ایران در حالی او وهمکارش را به بهانه عدم نیاز اخراج کردکه پیش‌تر آنها را وادار کرده بود تا از حالت رسمی به پیمانی تغییر وضعیت بدهند.

این کارگر با بیان اینکه کارفرمای کارخانه لوله و ماشین سازی ایران علاوه بر اخراج ما پنج کارگر رسمی در تاریخ چهارم خرداد ماه، به ۷ کارگر رسمی دیگر نیز التیماتوم اخراج داده است.

به گفته جمشیدی کارفرما قصد دارد همه کارگران رسمی کارخانه را که حدود ۶۰ نفر می‌شوند، در آستانه بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آوربه بهانه‌های مختلفی اخراج کند و این موضوع باعثنگرانی همه کارگران رسمی شده است.

وی اضافه کرد، ما پنج کارگر رسمی کارخانه لوله ماشین سازی با طرح شکایت‌های جداگانه در اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان اسلامشهر منتظر صدور رای برای بازگشت بکار خود هستیم.

به گفته وی، این واحد در چند سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ کارگر داشت که کارفرما به مرور با اخراج و تعدیل بخش زیادی از نیروی کار امروز تعداد کارگران کارخانه را به حداقل ۵۰۰ کارگر رسانده است.

اودر خاتمه تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات نیروی کار این واحد جایگزین شدن حدود ۶۰ نفر ازکارگران بازنشسته‌ای در قسمتهای مختلف کارخانه همانند تراشکاری ایمنی بهداشت وسایر بخش‌ها است که با اخراج نیروی کار جوان صورت می‌گیرد.

توضیحات کارفرما
در این رابطه آقای «علیرضا مقصودی» مدیرعامل کارخانه لوله و ماشین سازی ایران ضمن تایید اخراج حدود ۱۰۰ نفر ازکارگران قرار دادی ورسمی کارخانه در اوایل سال جاری، دلیل اخراج نیروی کار خود را کاهش تولید دانست.

او گفت: با نامناسب بودن وضعیت تولید و فروش محصولات این کارخانه ناچار شده‌ایم در ابتدا بخشی از نیروی کار ناکار آمد خود را اخراج کنیم.

به گفته وی، کارخانه لوله و ماشین سازی ایران در حال حاضر حدود ۸۰۰ کارگر دارد که ۴۰۰ نفر از آنان زیر نظر چند پیمانکار در داخل شرکت فعالیت دارند.

مقصودی در ادامه درباره تغییر وضعیت نیروی کار رسمی به پیمانی اضافه کرد: اگر به چند کارگر رسمی کارخانه پیشنهاد ادامه همکاری با پیمانکار داده شده صرفا بخاطر دلسوزی بوده چرا که این کارگران پر سابقه هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود، عمده‌ترین مشکلات کارخانه لوله و ماشین سازی ایران را کاهش سفارش کاری و عدم توانایی در دریافت مطالبات معوقه از سوی سفارش دهندگان بویژه دولت دانست.

وی همچنین در ادامه در خصوص مطالبات معوقه کارخانه لوله و ماشین سازی اظهار داشت: این کارخانه بیش از سه سال است در دریافت ۲۳ میلیارد تومان از طلب خود از وزارت نیرو عاجز مانده است.

به گفته وی، اکثر طرحهای عمرانی دولت به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است. بطوریکه کارخانه لوله ماسین سازی در سال گذشته با حداقل تولید زیر نقطه سربه سر با ۱۰ میلیارد تومان زیان به فعالیت خود ادامه داده است.

مدیر عامل کارخانه لوله ماشین سازی ایران در خاتمه در خصوص بکار گیری نیروهای بازنشسته در کارخانه گفت: بکار گیری نیروی‌های بازنشسته صرفا برای انتقال تجارب آنان به نیروی‌های جوان بی‌تجربه در بخش‌های کلیدی وحساس کارخانه صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز