خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ورامین:

روند تمدید کارت مهارت با تاخیر انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۰۸

کارگران ساختمانی شهرستان ورامین برای تمدید کارت مهارت خود بعد از ارسال مدارک به سازمان فنی حرفه‌ای باید حدود ۲ ماه منتظر صدور مجدد آن شوند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ورامین از تاخیر در تمدید کارت مهارت ‌کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

«امیر بازار» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارگران ساختمانی شهرستان ورامین برای تمدید کارت مهارت خود بعد از ارسال مدارک به سازمان فنی حرفه‌ای باید حدود ۲ ماه منتظر صدور مجدد آن شوند.

او با بیان اینکه این موضوع تبعاتی را برای کارگران ساختمانی درشهرستان ورامین فراهم کرده است، افزود: عمده‌ترین مشکل کارگران ساختمانی ایجاد وقفه در دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی است که بدون داشتن کارت مهارت از فنی حرفه‌ای امکان بیمه شدن وجود ندارد.

او در خصوص دلایل تاخیر کارت مهارت کارگران ساختمانی ورامین گفت: مهم‌ترین عامل تاخیر در تمدید کارتهای مهارت کارگران ساختمانی ارسال مدارک کارگران از طریق پست به تامین اجتماعی است.

او گفت: اگر فنی حرفه‌ای اجازه انتقال مدارک را از سوی انجمن‌های صنفی به صورت دستی بدهد، در عرض چند روز کارت مهارت کارگران ساختمانی تمدید می‌شود واین کارگران می‌توانند با داشتن کارت مهارت از امکانات درمانی بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنند.

بازار در خصوص تعداد کارگران بیمه شده در شهرستان ورامین تصریح کرد: با وجود کم بودن سهمیه سالانه بیمه کارگران ساختمانی تا کنون ۱۷۰۰ کارگر ساختمانی توانسته انداز خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند. که لیست ۷۵۰ نفر نیز اخیرا برای اهراز هویت به دفتر انجمن صنفی ارسال شده که از این تعداد ۱۰۰ نفر رد صلاحیت شده‌اند.

او در خاتمه تصریح کرد: در صورتی که سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شهرستان‌ها نسبت به برخی مراکز استانی متعادل شود، همه کارگران ساختمانی می‌توانند سریعا از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز