خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان رباط کریم:

با ظرفیت های موجود در شهرستان رباط کریم، زمینه توسعه اقتصادی فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۵۱

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: رباط کریم با ظرفیتهای فراوان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی است.

ایلنا: فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: رباط کریم با ظرفیتهای فراوان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، بیژن سلیمان پور در جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم که در فرهنگسرای معلم رباط کریم و با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: رباط کریم یکی از شهرستانهای فرهنگی و تاریخی استان تهران است که با وسعت ۲۷۵ کیلومتر مربع، در مسیر آزادراههای تهران – قم، تهران –ساوه و راه آهن تهران – جنوب و خط متروی در حال احداثقرار گرفته و دارای یک ظرفیت بسیار مناسب و منحصر به فرد ترانزیتی است.

وی ادامه داد: استقرار ۲شهرک صنعتی دولتی و ۳ شهرک صنعتی خصوصی با دوهزار واحد تولیدی فعال و بیست هزار نفرفرصت شغلی و صادرات ۳۵میلیون دلاری به ۴۰کشور جهان از دیگر قابلیتهای شهرستان رباط کریم است.

رئیس شورای اداری شهرستان رباط کریم در ادامه به توانمندی های بخش کشاورزی رباط کریم اشاره کرد و افزود: ۹هزار و چهارصد هکتار زمین قابل کشت با۱۷۰هزار تن محصولات زراعی و باغی و ۲۸۰۰تن محصولات دامی از جمله ظرفیتهای شهرستان در بخش کشاورزی است.

سلیمان پور با بیان اینکه رباط کریم دارای ۳۴اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده است، اظهارداشت: رباط کریم با وجود چهارمرکز دانشگاهی و بیش از سی هزار دانشجو از قطبهای آموزشی و علمی استان تهران است.

فرماندار رباط کریم گفت: همجواری با فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره)، استقرار سیلوی ۱۲۰هزار تنی به عنوان بزرگترین سیلوی فلزی کشور و محل نگهداری کالاهای اساسی منطقه یک کشور و همچنین دونیروگاه دوهزارمگاواتی تولید برق از جکله ظرفیتهای ویژه رباط کریم است.

وی ظرفیت اصلی شهرستان رباط کریم را مردم خوب، فهیم و وفادار به انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم رباط کریم با تقدیم ۵۰۰شهید و ۱۴۰۰جانباز همواره یار و یاور نظام بوده اند و در مقاطع مختلف، مشارکت فعال و موثر داشته که نمونه ای از آن حضور۹۵درصدی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم تصریح کرد: همدلی و تعامل مسئولین، نقطه قوت شهرستان رباط کریم است و این امر با حاکم کردن عقلانیت و تقویت رویکرد کارشناسی و انس و الفت بین همه گروهها با سلایق مختلف، برکات و ثمرات فراوانی داشته است.

سلیمان پور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و تقویت زیر ساخت ها و استفاده از ظرفیت های موجود توسعه اقتصادی شهرستان رباط کریم تحقق یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز