خبرگزاری کار ایران

در خانه هنرمندان؛

کتاب دف و دایره رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۹۶۷۰۸

مراسم رونمایی از کتاب «دف و دایره» به نویسندگی کیوان پهلوان با حضور علی اصغر بیانی، هومان اسعدی، پیمان ناصح پور، فرید خردمند و احمد صدری برگزار می‌شود.

کتاب «دف و دایره» به نویسندگی کیوان پهلوان در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مراسم رونمایی از کتاب «دف و دایره» به نویسندگی کیوان پهلوان با حضور علی اصغر بیانی، هومان اسعدی، پیمان ناصح پور، فرید خردمند و احمد صدری به همراه اجرای موسیقی «دف نوازی توسط گروه دوار» چهارشنبه ۲۹ مرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

کتاب «دف و دایره» کیوان پهلوان در واقع یک دانشنامه Encyclopedia به شمار می‌رود که در سه بخش نگاشته شده است. بخش نخست تاریخ این دو ساز پرطرفدار فلات ایران را می‌کاود و از منظر تاریخی بر اساس منابع مکتوب اغلب رسالات کهن را جستجو نموده است. در بخش دوم؛ جایگاه این دو ساز در میان متون ادب فارسی بررسی شده و در بخش سوم به صورت تفصیلی _ تحلیلی به جایگاه دف و دایره در میان همه اقوام مختلف ساکن در ایران و کشورهای حوزه ایران فرهنگی از منظر موسیقایی پرداخته است. ضمیمه کردن یک لوح فشرده صوتی که حاصل سالها پژوهش میدانی اوست، این امکان را به خواننده کنجکاو می‌دهد تا از همه نمونه‌ های مورد بررسی قرار داده شده را بشنود.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند چهارشنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۱۸ به تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز