خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه دایمی آثار چاپی در ارشاد برپا می‌شود

کد خبر : ۱۹۴۵۲۳

همزمان با چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ؛ نمایشگاه دایمی آثار چاپی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر و رئیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: در این نمایشگاه دایمی آثار، دستاوردها و توانمندی‌های چاپی کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ وی افزود: همچنین برخی از محصولات وارداتی چاپی برای مقایسه با محصولات تولید داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده خواهد شد. این نمایشگاه در راهرو اداره کل چاپ و نشر در طبقه اول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

عباس ایران‌عقیده، رییس هیات مدیره انجمن چاپ دیجیتال نیز با اشاره به چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: کیفیت عامل مهمی در جذب مشتریان خارجی است و صنعت چاپ ایران برای پیشرفت نیاز به افزایش کیفیت محصولات خود دارد.

ایران‌عقیده با اشاره موانع سد راه صنعت چاپ ایران اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی مرز بین صنوف مختلف چاپ از بین رفته است چراکه درحال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارد که کار پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ را باهم انجام می دهد و جداسازی آنها باعثدرجا زدن ما می شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته انجمن چاپ دیجیتال بارها پیشنهاد تشکیل سازمان چاپ را داد که خوشبختانه اقدامات مثبتی نیز در این راستا انجام شد اما تا به امروز این طرح عملیاتی نشده است، البته امیدواریم که با حمایت های مسوولان این طرح در دولت تدبیر و امید انجام شود.

رییس هیات مدیره انجمن چاپ دیجیتال در توضیح ضرورت‌های تشکیل سازمان چاپ گفت: با تشکیل سازمان چاپ کار برای مشتری و سرمایه‌گذار آسان‌تر می‌شود چراکه برای انجام کارهای چاپی و حمایت‌های صنفی دیگر نیاز به مراجعه به واحدهای مختلف صنف چاپ نیست، اگر بتوانیم به جمع‌بندی لازم برسیم می‌توانیم راه‌ را برای موفقیت صنعت چاپ هموار کنیم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی نقش مبنا درباره دلایل کاهش کیفیت محصولات برخی واحده صنفی افزود: متاسفانه مشکلات اقتصادی و گران بودن تکنولوژی سد راه پیشرفت صنعت چاپ شده است چرا که بسیاری از واحدهای چاپی به خرید ماشین‌های ارزان قیمت رو آورده‌اند که این زنگ خطری برای کاهش کیفیت محصولات چاپی محسوب می شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز