خبرگزاری کار ایران

غرفه‌داران می‌گویند:

فروش کتاب‌های آموزشی راضی‌کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۷۰

اگرچه جمعیت قابل توجهی برای خرید کتاب‌های آموزشی به نمایشگاه مراجعه می‌کنند اما صاحبان غرفه‌های آموزشی از فروش راضی نیستند. گرانی کتاب و سختی معیشت مردم از دلایل عمده‌ی کاهش فروش کتاب‌های آموزشی‌ست.

به جرات می‌توان گفت که در همه‌ی دوره‌های نمایشگاه کتاب یکی از پررونق‌ترین بخش‌های آن، سالن کتاب‌های آموزشی بوده است. دانش‌آموزان در همه‌ی مقاطع تحصیلی به صورت گروهی یا فردی یا همراه والدینشان به سالن‌های کتاب‌های کمک آموزشی و آموزشی مراجعه و کتاب‌های مورد نیازشان را تهیه می‌کنند. اما ظاهرا امسال این سالن‌ها رونق گذشته را ندارند و فروش نیمه‌ی اول نمایشگاه برای غرفه‌داران آموزشی راضی‌کننده نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران اگرچه جمعیت قابل توجهی برای خرید کتاب‌های آموزشی به سالن‌های آموزشی مراجعه می‌کنند اما به گفته‌ی صاحبان غرفه‌های آموزشی میزان فروش کتاب‌ها نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است. هرچند در این میان برخی ناشران شناخته شده‌تر مانند گاج راضی به‌نظر می‌رسند اما همین ناشران نیز در مقایسه با تجربه‌ی نمایشگاه کتاب در سال گذشته؛ استقبال مردم را کمتر ارزیابی می‌کنند.

مدیر غرفه نشر خوشخوان در سالن آموزشی در این‌باره اظهارکرد: درست است که در چند روز ابتدایی برپایی نمایشگاه حدود بیست ملیون تومان فروش داشتیم ولی این این مقدار نسبت به سال گذشته افت داشته و فکر می‌کنم دلیل آن بیش از هرچیز پایین آمدن قدرت خرید مردم است و همچنین گران شدن قیمت کتاب‌ها.

وی گفت: امسال و در روزهای عادی، نمایشگاه رونق چندانی ندارد و امید ما به روزهای پایانی هفته است. درحالیکه سال گذشته همه‌ی روزها ما، آمار فروش بالایی داشتیم و اینجا خیلی شلوغ‌تر می‌شد.

مدیر یکی دیگر از غرفه‌ها در پاسخ به پرسشی در همین رابطه گفت: پارسال فروش خیلی بهتری داشتیم. هرچند ناشران شناخته‌شده‌تر اوضاع‌شان بهتر است اما سال گذشته تقریبا همه‌ی روزها و همه‌ی غرفه‌داران فروش قابل توجهی داشتند. این درحالی‌ست که ما در روز گذشته هیچ کتابی نفروختیم.

این ناشر گفت: از روز اول نمایشگاه تا امروز فقط ۴۰۰هزارتومن فروش داشته‌ایم. البته ما تلاش‌مان این است تا از این فرصت نمایشگاه برای معرفی کتاب‌هایمان استفاده کنیم ولی به فروش و سود نمایشگاه امید چندانی نداریم.

مدیر نشر جوکار نیز از اوضاع فروش کتاب‌هایش در نمایشگاه به شدت ابراز نارضایتی کرد و گفت: در این چند روز فقط سه ملیون تومن فروش داشته‌ایم که این میزان از مدت مشابه سال گذشته خیلی کمتر است.

در میان ناشران آموزشی بودند کسانی که از اوضاع فروش نسبتا راضی بودند اما این گروه به دلیل ازدحام جمعیتی مقابل غرفه‌هایشان از فضای کم راهروها و سیستم تهویه‌ی آن شاکی هستند. مدیر غرفه‌ی واله گفت: صبح‌ها که جمعیت کمتر و هوا هم خنک‌تر است تقریبا مشکلی نداریم و ظرفیت سالن کافی به نظر می‌رسد اما بعداز ظهرها که جمعیت ازدحام می‌کند واقعا نفس کشیدن سخت می‌شود.

ظاهرا اوضاع برای ناشران آموزشی به صورتی است که بین فروش بالا و رضایت از فضا و مکان؛ تنها باید به یکی بسنده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز