خبرگزاری کار ایران

محمدعلی بهمنی درباره دعوت شاعران خارجی به شعر فجر:

بدالله رویایی باید به جشنواره شعر فجر دعوت شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۷۵

وظیفه ما به عنوان گردانندگان جشنواره هشتم این است که از او دعوت کنیم. در مورد ورود او به کشور در رأس همه نهادها وزارت امور خارجه است که در این باره تصمیم می‌گیرد و به وی گذرنامه می‌دهد.

ایلنا: محمدعلی بهمنی، شاعر پیشکسوت معتقد است یدالله رویایی شیوه‌دار شکلی از شعر است و ما نمی‌توانیم اگر بخواهیم درباره این شکل شعر صحبت کنیم، از کسی که پایه‌گذار این شیوه و شکل است در جشنواره هشتم دعوت نکنیم.

بهمنی افزود: وظیفه ما به عنوان گردانندگان جشنواره هشتم این است که از او دعوت کنیم. در مورد ورود او به کشور در رأس همه نهادها وزارت امور خارجه است که در این باره تصمیم می‌گیرد و به وی گذرنامه می‌دهد.

شاعر «باغ لال» ادامه داد: درباره دوستانی که نگران‌اند باید گفت نوع تفکر رویایی ممکن است نسبت به گذشته تغییر کرده باشد. این‌که او نقطه نظرهایی درباره انقلاب دارد یا نه به وزارت امور خارجه مربوط می‌شود اما در مقوله شعری ما باید به او احترام بگذاریم. رویایی شاعری است که در کشور ما کتاب‌هایش خوانده می‌‌شود.

این شاعر یادآور شد: نباید مقولات شعری را با دیگر مقوله‌ها درهم آمیخت و کار را در این زمینه به کسی سپرد که اهلش نیست. به گمانم اگر شاعری نگاه بسته‌ای نسبت به جامعه امروز دارد، وقتی با واقعیت روبه‌رو شود برای خودش و دیگران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

«امانم بده»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «باغ لال»، «تنفس آزاد با محمدعلی بهمنی»، «جسمم غزل است اما، روحم همه نیمایی‌ست»(گزیده اشعار)، «شاعر شنیدنی‌ست»(گزیده اشعار)، «عشق است»، «غزل»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» و «چتر برای چه، خیال که خیس نمی‌شود» از آثار منتشر شده بهمنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز