خبرگزاری کار ایران

با ترجمه فریاد شیری؛

عاشقانه‌های شیرکو بی‌کس منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۱

«عاشق شدن در ساعت بیست و پنج» دربرگیرندهٔ حدود ۴۰ شعر عاشقانه از شاعر فقید کُرد شیرکو بی‌کس است.

ایلنا: مدیرمسؤول انتشارات سرزمین اهورایی گفت: کتاب عاشقانه‌هایشیرکوبی‌کس با عنوان «عاشق شدن در ساعت بیست و پنج» باترجمهفریادشیری منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا؛ مجید ضرغامی(مدیرمسئول انتشارات سرزمین اهورایی) در این خصوص گفت: قرارداد کتاب عاشقانه‌هایشیرکوبی‌کس بافریادشیری منعقد شده و کتاب هم‌اکنون در انتظار طی شدن مراحل اداری و دریافت مجوز است.

وی دربارهٔ این کتاب تصریح کرد: «عاشق شدن در ساعت بیست و پنج» دربرگیرندهٔ حدود ۴۰ شعر عاشقانه از شاعر فقید کُردشیرکوبی‌کس است.

ضرغامی افزود: شعرهای کتاب زبانی ساده و بی‌تکلف دارند وفریادشیری که خود از شاعران خوب معاصر است با‌شناختی که از زبان کُردی دارد، این شعر‌ها راترجمهکرده و به زیبایی به زبان مقصد برگردانده است.

سفارش ترجمهٔ این کتاب در نوروز سال ۱۳۹۲ داده شد که متأسفانه تا طی شدن زمان لازم اکنون بعد از مرگ شاعر آمادهٔ نشر شده است.

وی یادآور شد:شیرکوبی‌کس از شاعران بزرگ کُرد و آسیاست که نام او را می‌توان در کنار شاعران بزرگ جهان مانند پابلو نرودا، ناظم حکمت، فدریگو گارسیا لورکا، محمود درویش و احمد شاملو قرارداد، که هرکدام در جایگاه خود تأثیری زیادی بر ادبیات جهان گذاشته‌اند.

مدیرمسئول انتشارات سرزمین اهورایی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد:شیرکومتولد ۱۹۴۰ میلادی در شهر سلیمانیه عراق و فرزند شاعر مطرح شعر کلاسیک کُردی است که سال‌ها به مبارزه با رژیم بعثصدام پرداخت و بیشتر عمر خود را صرف مبارزه کرد و مدتی هم در تبعید گذراند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز