خبرگزاری کار ایران

بررسی بایسته‌های پژوهش درباره رجال غالی در پژوهشکده تاریخ

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۶

نشست گروه رجال و خاندان‌های اسلامی با حضور نعمت‌الله صفری فروشانی؛ هفتم آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

ایلنا: اولین نشست گروه رجال و خاندان‌های اسلامی با عنوان «بایسته‌های پژوهش درباره رجال غالی» با حضور نعمت‌الله صفری فروشانی روز سه شنبه هفتم آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، این نشست دومین نشست درباره رجال غالی است که با سخنرانی دکتر صفری و به همت پژوهشکده برگزار می‌شود. نشست پیشین در این زمینه، با عنوان «امام رضا(ع) و جریان‌های شیعی غالی» در شهریور ماه گذشته برپا شده بود.

پدیدۀ غلو و غالی‌گری از جمله پدیده‌هایی است که از دیرباز به عنوان آسیبی جدی و ویرانگر، پیکره و جوهرۀ آیین الاهی را تهدید به نابودی و یا انحراف کرده است. از این‌رو، رجال‌شناسان همواره در جهت شناسایی راویان اقوال ائمﮥ اطهار علیهم السلام و آشکار ساختن کج‌ اندیشی‌ها و کژروی‌های اعتقادی و موجبات ضعف آنان به ویژه غالیان و مته‌مان به غلو کوشیده‌اند. با این حال باید راویان حدیثو مته‌مان به غلو را با دیدی موشکافانه‌تر، مورد واکاوی قرار داد، چرا که از نظر بسیاری از رجال‌شناسان متأخر‌تر بسیاری از روات متهم به غلو، از اتهام به غلو مبرا شده‌اند، برخی نیز معتقدند بسیاری از اعتقاداتی که آن روز صفت غلو به خود گرفته بوده‌اند، اصلا غلو نبوده‌اند.

این نشست با حضور استادان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه رجال روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.

پژوهشکده تاریخ اسلام در محل خیابان توانیر، خیابان برادران، کوچه شهروز، پلاک ۹ واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز