خبرگزاری کار ایران

به‌رغم اظهارات رییس تامین اجتماعی؛

بیمه نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان هنوز قطع است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۶

مراجعه‌کنند‌گان به شعب سازمان تامین اجتماعی با پاسخ منفی متصدیان تمدید بیمه مواجه می‌شوند / چرا بیمه‌ی سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولت، با وجود بدهکاری به تامین اجتماعی هرگز قطع نشد؟!

ایلنا: در ادامه‌ی رسانه‌ای شدن خبر قطع بیمه‌ی اعضا صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان و پیگیری‌ وزارت ارشاد، نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی قطع شدن بیمه بیش از ۶۰ هزار بیمه شده را اقدامی غلط خواند که معاون فنی و درآمد انجام داده و دستور رفع این مشکل را صادر کرد. اما این مشکل همچنان حل نشده است.

مهدی شجاعی؛ مدیر صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان ضمن تایید این خبر که همچنان بیمه اعضای این صندوق قطع شده، به خبرنگار ایلنا افزود: برای من هم جای سوال دارد که چرا با وجود اظهارات رییس سازمان تامین اجتماعی، هنوز مشکل به وجود آمده، حل نشده است.

وی ادامه داد: معمولا وقتی دستوری از سوی رییس یک سازمان صادر می‌شود، این دستور بلافاصله به تمام شعب آن سازمان مخابره می‌شود. اما مراجعه‌کنند‌گان به شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی با پاسخ منفی از سوی متصدیان تمدید بیمه مواجه می‌شوند.

مدیر صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان با اشاره به میزان بدهی صندوق اظهار داشت: بدهی صندوق چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است که طی پیگیری‌های ما در دولت قبلی، رییس جمهور سابق دستور پرداخت این مبلغ را از طریق معاون اول خود صادر کرد. این یعنی طرف حساب سازمان تامین اجتماعی دولت است، نه صندوق و نه یک شخص‍!

وی با تاکید بر غلط بودن این اقدام از نخست، ادامه داد: بدهی‌ ادارات و سازمان‌های دولتی به سازمان تامین اجتماعی، رقم بسیار درشتی است و طبق دستور رییس جمهور سابق، بدهی صندوق نیز به بدهی دولت اضافه شده. بنابراین چرا سازمان تامین اجتماعی باید بیمه اعضای این صندوق حمایتی را قطع کند درحالی که بیمه‌ی سایر ادارات و سازمان‌های دولتی با وجود بدهکاری‌هاشان هرگز قطع نشده است؟!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز