خبرگزاری کار ایران

شب گذشته در همدان اتفاق افتاد؛

تقدیر انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر از تلاش‌های هنگامه مفید

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۸۳

قرار است امروز دوشنبه - ۲۱ مهرماه - در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بزرگداشتی برای هنگامه مفید برگزار شود.

هنگامه مفید، هنرمند شناخته شد عرصه تئاتر کودک و نوجوان کشور، شب گذشته(۲۰ مهرماه) طی مراسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر همدان و توسط تعدادی از اعضای انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از برگزاری مراسم تقدیر از فعالیت های هنگامه مفید در عرصه تئاتر کودک و نوجوان یکی ازشعر های خاطره انگیز او(خوشحال و شاد و خندانم، قدر دنیارو می دانم) توسط گروهی نوجوان اجرا شد تا هنرمندان جوان حاضر در سالن بار دیگر با اشعار سالهای کودکی تجدید خاطره کنند.

ژان لوک پنسو پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان میهمان از کشور فرانسه در این مراسم به مقایسه تفاوتهای تئاتر کودک و نوجوان در ایران و فرانسه پرداخت. این هنرمند که کارگاه آموزشی چهار روزه ای با علاقه مندان تئاتر در همدان برگزار کرده است تمرکز کشور فرانسه در این زمینه را بیشتر بر جنبه خلاقیت کودکان عنوان کرد تا ذهن خلاق کودکان فعال شود؛ در حالیکه که به گفته او در ایران برجنبه آموزشی و تربیتی تئاتر کودک و نوجوان تاکید می شود.

این مراسم در قالب سومین برنامه شب نشینی هنرمندان(شب عاشقان) اتفاق افتاد و طی آن ایرج داد؛ مدیر عامل خانه تئاتر با ابراز امیدواری نسبت به باز شدن دریچه های بهتر رو به تئاتر کشور نسبت به کمرنگ شدن نشانه های فرهنگ و هنر ایرانی هشدار داد.

منوچهر اکبرلو یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که به نکاتی مانند تفاوت تئاتر کودک و نوجوان، نوع موسیقی تئاتر کودک، تئاتر سنتی برای رده سنی کودک، تفاوت کودکان این دوره با کودکان دوران گذشته، میزان نیاز نوجوان به فانتزی و خط قرمزهای هنری در تئاتر کودک اشاره کرد.

اعضای انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر سپس با دعوت از هنگامه مفید برای حضور روی صحنه از این هنرمند تقدیر کردند که هدیه او توسط ایرج را تقدیم شد.

شعرخوانی و اجرای موسیقی محلی گیلکی از جمله برنامه هایی بود که شب گذشته در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

همچنین قرار است امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بزرگداشتی برای هنگامه مفید برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز