خبرگزاری کار ایران

حمایت معاون فرهنگی شهرداری منطقه یک از جشنواره تئاتر عروسکی

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۶۲

تئوری‌های متعدد علوم اجتماعی اثبات می‌کند می‌توان از ابزار هنر به خوبی برای انتقال تجربیات و یادگیری جامعه پذیری کودکان و نوجوانان بهره گرفت.

مرضیه برومند(دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی) روز گذشته سه‌شنبه – ۲۷ مردادماه – همراه با معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک به تماشای تمرین یکی از گروه‌های راه یافته به بخش مسابقه نشست.

سعید کارگران(معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک) که در این بازبینی حضور داشت؛ با بیان اینکه سعی داریم از هنر ملی حمایت کنیم؛ به خبرنگار ایلنا گفت: به نظر ما هنر نمایش به ویژه نمایش عروسکی در همین راستا قرار می‌گیرد و جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک برای کشور و نظام آبرو می‌آورد و باید حمایت شود.

وی ادامه داد: معتقدم ما در شهرداری تهران امروز یک دوره تاریخی را سپری می‌کنیم، چون این جشنواره با مسئولیت ما هم‌زمان شده و این فرصت را غنیمت می‌دانیم.

کارگران، هنر نمایش را یکی از بهترین ابزارها در جهت جامعه پذیری مردم اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: تئوری‌های متعدد علوم اجتماعی اثبات می‌کند می‌توان از ابزار هنر به خوبی برای انتقال تجربیات و یادگیری جامعه پذیری کودکان و نوجوانان بهره گرفت.

او افزود: اگر بتوانیم به فعالیت‌های هنری مانند اجرای نمایش‌های عروسکی که بسیار ناب و بی‌آلایش هستند؛ توجه کنیم؛ ‌ به راحتی می‌توانیم معضلات اجتماع را با کودکان و نوجوانان در میان بگذاریم و با آن‌ها به تفاهم برسیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک خاطرنشان کرد: مطمئن باشید ابزار هنر و هنر متعهد و حقیقی که فکر می‌کنم تئاتر عروسکی یکی از اصیل‌ترین‌ها در این زمینه است می‌تواند به ما در رفع مشکلات جامعه کمک کند.

وی در انتها ضمن ابراز امیدواری از اینکه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی بتواند نقش موثری در فرهنگ‌سازی ایفا کند؛ اظهار داشت: امیدوارم کودکان و نوجوانان عزیز از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و در همین رابطه جا دارد از همت بلند خانم مرضیه برومند و همه هنرمندان جشنواره که در زمینه فرهنگ نقش‌ آفرینی می‌کنند تشکر می‌کنم.

به گزارش ایلنا، کارگران روز گذشته با حضور در دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک ضمن دیدار با دبیر این دوره، همراه با مرضیه برومند به تماشای تمرین نمایش عروسکی «اندر حکایت ناکامی ببری خان در ولایتعهدی کاخی که شاهش قرمزپوش بود ولی هیچکس نمی‌دانست!» نشست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز