خبرگزاری کار ایران

اختتامیه «۷ شب نمایش‌نامه خوانی» با آواز کوروش نریمانی؛

عیرضا نادری: سیاست برایم کمترین اهمیت را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۲۹

در پایان آخرین جلسه از برنامه نمایش‌نامه خوانی‌ها محمد امیر یاراحمدی با تشویق حاضران به عنوان دبیر افتخاری دوره آینده که سه ماه دیگر برگزار می‌شود انتخاب شد.

برنامه ۷ شب نمایش‌نامه خوانی در برج میلاد شب گذشته – ۲۶ مردادماه – با اجرای موسیقی توسط کوروش نریمانی و خوانش جدیدترین نمایش‌نامه علیرضا نادری به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هنرمندانی چون علیرضا نادری، محمد امیر یاراحمدی، کوروش نریمانی، امیر اسمی و محمد یعقوبی عصر روز گذشته به همراه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر نمایش عصر در برج میلاد جمع شدند؛ تا اختتامیه برنامه ۷ شب نمایش‌نامه خوانی برگزار شود.

پیش از آغاز اجرای آثار نویسندگان جوان؛ کوروش نریمانی، کارگردان و نمایش‌نامه نویس همراه با فرهنگ سرخوش برای اجرای چند قطعه موسیقی روی صحنه رفتند. نریمانی پیش از شروع گفت: در چهارسالی که امکان اجرای نمایش نداشتیم بی‌کار نماندیم و همراه با علیرضا نادری به آموختن ساز و آشنایی با ترانه روی آوردیم. گرچه به نظر می‌رسد امروز عده‌ای از اینکه بعد از چهارسال ۲ نمایش اجرا کردیم ناراحت هستند و علیه این دو اجرا در مطبوعات مطلب منتشر می‌کنند. البته من هم در سعی کردم در صفحه شخصی خودم پاسخ محترمانه‌ای بدهم.

این هنرمند سپس با همراهی گیتار فرهنگ سرخوش سه ترانه به زبان‌های لری، کردی و آذری برای حاضران در سالن اجرا کرد که ترانه‌ پایانی به گفته نریمانی در روزهایی اجرا شد که زلزله آذربایجان دل هم میهانان را به درد آورد.

بعد از اجرای موسیقی، سها آردم و نیما نادری دو نمایش‌نامه‌های خود را در بخش «صدای نسل تازه» برای تماشاگران خوانش کردند و سرانجام نوبت به «میز کار نویسنده» و خوانش متن جدید علیرضا نادری به نام «راز «ق» فا «س» در برز «خ»» رسید که این نمایش‌نامه نویس و کارگردان موفق شد بخشی از متن را برای حاضران خوانش کند.

نادری پیش از آغاز در ارتباط با میزکار خود و کتاب‌های روی آن که این روزها مطالعه می‌کند؛ توضیحاتی ارائه داد تا مخاطبان ارتباط بیشتری با آنچه قرار است خوانده شود برقرار کنند.

این نمایش‌نامه نویس بیان کرد: آنچه قرار است برای شما بخوانم به هیچ وجه جنبه سیاسی ندارد و من این روزها هر چه بیشتر از فضای سیاسی فاصله گرفته‌ام برایم کمترین ارزشی ندارد. از شما هم می‌خواهم آنچه می‌شنویم را نه قبول کنید و نه انکار؛ بلکه من را در این کشف همراهی کنید. این متن هنوز خام است و در کام من قرار دارد.

نویسنده نمایش‌نامه «کوکوی کبوتران حرم» به فاصله شیوه نگارش نمایش‌نامه جدید خود از جریان دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: آکادمی‌های ما درست عمل نمی‌کنند و آنچه در مجموعه‌های آموزشی می‌گذرد به هیچ وجه شرایط روز را توضیح نمی‌دهد.

پس از اتمام نمایش‌نامه خوانی این هنرمند ضمن تشکر از مسئولان برج میلاد که پس از موسسه اکو امکان برگزاری این رویداد را فراهم کردند از حاضران خواست تا فردی به عنوان دبیر افتخاری ۷ شب نمایش‌نامه خوانی آینده داوطلب شود. بر همین اساس و به درخواست حاضران در جمع، محمد امیر یاراحمدی دبیری افتخاری دوره آینده که سه ماه دیگر برگزار می‌شود را برعهده گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز