خبرگزاری کار ایران

صالح‌پور: به زودی درباره مسائل مالی صحبت می‌کنیم

آیا بودجه‌ی جشنواره تئاتر فجر مشخص است؟

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۱۸

دبیر دوره سی‌ و سوم جشنواره تئاتر فجر هم با مشکل انتشار دیرهنگام فراخوان جشنواره و دعوت از گروه‌ها با آن مواجه است و هم با مسائل مالی غیرشفاف که چشم‌اندازی برای آن مشخص نیست.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن بیان اینکه گفتگو‌ها برای دعوت از گروه‌های خارجی آغاز شده است؛ به طور ضمنی مشخص نبودن وضعیت بودجه‌ی جشنواره را برای یک هفته‌ی آینده را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اردشیر صالح‌پور درخصوص از دست رفتن زمان برای شناسایی و دعوت از گروه‌های نمایشی خارجی برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار داشت: در حال حاضر با کمپانی‌های بزرگ خارجی تماس می‌گیریم و با تجربیاتی که دوستان دارند تلاش می‌کنیم از گروه‌های خارجی با کیفیت برای حضور در جشنواره که به عنوان ویترین تئاتر کشور مطرح است؛ دعوت کنیم.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تاکید بر «تئاتر ملی و هویت ایرانی» در شعار منتخب برای این رویداد را مغایر با اجرای آثار خارجی ندانست و عنوان کرد: این نظر و ایده مطرح شده هیچ منافاتی با اجرای نمایش‌نامه‌های خارجی ندارد و جشنواره تئاتر فجر با یدک کشیدن عنوان بین‌المللی محلی برای اجرای چنین آثاری خواهد بود.

وی ادامه داد: معتقدم دستاوردهای جدید هنر نمایش در جهان می‌تواند با نزدیک شدن به فرهنگ ایرانی تبدیل به هویت ملی ما شود. آنچه در شعار جشنواره مطرح شد استراتژی تئاتر کشور است و منافاتی با اجرای نمایش‌نامه‌های خارجی ندارد.

صالح‌پور در انتها در پاسخ به این سوال که آیا بودجه‌ی مشخصی در اختیار او قرار گرفته یا به صورت شفاهی میزان بودجه بیان شده است، گفت: قرار داریم در هفته‌ی جاری نشستی به همین منظور با مدیران برگزار کنیم و مسائل مالی هم به زودی روشن خواهد شد. جشنواره تئاتر فجر یک رویداد ملی و حیثتی است و پول هم جور می‌شود، جای نگرانی وجود ندارد.

دبیر دوره سی‌ و سوم جشنواره تئاتر فجر با این پاسخ به طور ضمنی تایید می‌کند به‌رغم انتشار دیر هنگام فراخوان، مسائل مالی جشنواره همچنان روشن نیست و چنین مسئله‌ای به منزله سردرگمی بخش بین‌الملل برای دعوت از گروه‌هایی خواهد بود که قرار است به ایران سفر کنند. این عامل همچنین حداقل تا یک ماه آینده سردرگمی گروه‌های داخلی را نیز در پی خواهد داشت. آیا تئاتر ایران بودجه‌ی کافی برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر آن‌هم در شرایط مالی کنونی دارد و آیا چنین اعتباری از هم‌اکنون قابل برداشت و هزینه برای جشنواره هست؟ این‌ها سوالاتی است که دبیر جشنواره تئاتر فجر علاوه بر مشکلات برنامه‌ریزی برای دعوت از گروه‌ها؛ در بحثتامین مالی هم باید پاسخی برای آنها داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز