خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با شبهای قدر در شهرستان «سیاهکل»؛

«احساس آبی مرگ» برای مادر داغ‌دار به صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۴۴

نمایش مستند «احساس آبی مرگ» برای اولیای دم جوانی در آستانه قصاص در(سیاهکل)، عصر امروز - ۲۷ تیرماه - هم‌زمان با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.

گروه اجرایی نمایش «احساس آبی مرگ» به کارگردانی امین میری برای به صحنه بردن اجرای ویژه در برابر دیدگان اولیای دم راهی شهرستان سیاهکل در گیلان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین میری ضمن اعلام این خبر توضیح داد: برخلاف اجراهای گذشته گروه این بار به منظور تامین دیه فرد خاصی اقدام نکرده‌ایم؛ بلکه اجرای نمایش «احساس آبی مرگ» در شهرستان سیاهکل به این دلیل صورت می‌گیرد که بتوانیم اولیای دم را راضی کنیم از حق خود و اجرای حکم قصاص گذشت کنند.

وی ادامه داد: مسئولان اداره ارشاد استان هم اعتقاد داشتند شاید اولیای دم با دیدن این نمایش تحت تاثیر قرار بگیرند، چون مقتول یک خواهر و یک بردار دارد که خواهر همچنان راضی به گذشت نیست و مادر خانواده نیز طبیعتا برای اجرای حکم پافشاری دارد و رضایت نمی‌دهد.

کارگردان «احساس آبی مرگ» تصریح کرد: ولی دم خانواده‌ای فرهنگی هستند که همواره در دیدارهای مشترک مسئولان و انجمن‌های گوناگون رفتار خوب و شایسته‌ای نشان داده‌اند. بر همین اساس ما امیدواریم تماشای این اثر نمایشی شرایطی را فراهم کند تا رضایت خود را اعلام کنند، گرچه تصمیم بسیار سختی است و نمی‌توان افراد را مجبور به این کار کرد؛ ما تنها درخواست می‌کنیم و امیدوارانه به انتظار می‌نشینیم.

میری در پایان به شرایط محکوم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نوجوانی که به ارتکاب جرم محکوم شده سن زیادی ندارد و یک بار در ۱۵ اسفندماه برای اجرای حکم حضور یافته ولی اجرا به دلایلی متوقف شده است که تا امروز ادامه داشته و امیدواریم با انرژی و دعای هم‌وطنان و حضور مردم و هنرمندان اجرایی ماثر داشته باشیم و مادر داغدار(ولی دم) در شب قدر، عمری دوباره به این جوان پشیمان بدهد.

نمایش مستند " احساس آبی مرگ " برای اولیای دم جوانی در آستانه قصاص در(سیاهکل) در شب ۲۱ماه مبارک رمضان، جمعه ۲۷ تیر ماه ۹۳ ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.

آدرس: لاهیجان، سیاهکل بعد از استخر پاشوران جنب فرمانداری، اداره ارشاد سیاهکل.

همچنین محمد یعقوبی، نمایش‌نامه نویس و کارگردان تئاتر نیز در صفحه‌ شخصی خود گزارشی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره دختر جوانی به نام سمیه منتشر کرده که نشان می‌دهد اولیای دم اعلام کرده‌اند با دریافت ۸۰میلیون تومان حاضر به گذشت هستند.

طبق گزارش ارسال شده از منطقه گیلان تا امروز ۳۰میلیون تومان از این مبلغ به شاکی پرداخت شده و تنها ۵۰میلیون تومان دیگر باقی مانده است. این در حالی است که اولیای دم تنها تا پایان ماه مبارک رمضان برای پرداخت مبلغ دیه مهلت داده‌اند که رو به پایان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز