خبرگزاری کار ایران

آندرانیک خچومیان:

تعدادی از داوران مسابقه‌‌‌‌ی ادبیات نمایشی را جوانان تشکیل دهند

کد خبر : ۱۴۴۲۵۴

هنگامی که بحثرقابت پیش می‌آید، انگیزهٔ بیشتری در هنرمندان ایجاد می‌کند، همچنین موجب خواهد شد تا جوانان نیز در چنین رویدادهایی شرکت کنند.

ایلنا: آندرانیک خچومیان، ضمن اشاره به تأثیر مثبت برگزاری انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران بر استفادهٔ هرچه بیشتر از نیروهای مستعد جوان در جریان داوری این رویداد تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران، عضو هیئت مدیرهٔ کانون نمایش‌نامه‌نویسان دربارهٔ تأثیر مسابقه ادبیات نمایشی در جریان نمایش‌نامه‌نویسی کشور گفت: این جریان بسیار تاثیرگذار است، زیرا فرصتی پیش می‌آید تا هنرمندان نمایش‌نامه نویسا کشور نگاه دوباره‌ای به آثاری که در کشوی می‌زهای تحریر مانده خود کنند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که بحثرقابت پیش می‌آید، انگیزهٔ بیشتری در هنرمندان ایجاد می‌کند، همچنین موجب خواهد شد تا جوانان نیز در چنین رویدادهایی شرکت کنند.

این مترجم نمایش‌نامه تصریح کرد: مسئله‌ای که همیشه در همهٔ رویدادهای تئاتری مورد توجه است و برگزاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مسائل مالی است و کاستی‌های موجود در این زمینه اجازه نمی‌دهد این رویداد‌ها به نحو احسن برگزار شوند.

خچومیان درباره نوع برگزاری مسابقه ادبیات نمایشی گفت: به دلیل این‌که شورای شورای سیاست گذاری این این رویداد ملی و هیئت مدیرهٔ کانون نمایش‌نامه‌نویسان سعی کرده‌اند افراد حرفه‌ای را برای داوری انتخاب کنند، این جریان می‌تواند خیلی تأثیر گزار‌تر باشد، زیرا حضور حرفه‌ای‌ها و افراد با تجربه، موجب انتقال تجربهٔ بیشتر در میان هنرمندان خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اهدای تندیس مسابقه به نفرات برگزیده بهتر از جایزه نقدی است، در پایان گفت: به نظر من باید بخشی از داوری‌ها را هم به نمایش‌نامه‌نویسان جوان سپرد و از دیدگاه‌های خاص آن‌ها نیز استفاده کرد. زیرا حضور جوان‌ها در چنین رویدادهایی می‌تواند پشتوانهٔ خوبی برای کارهای آینده ما باشد.

هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران به دبیری بهزاد صدیقی توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانهٔ تئا‌تر ایران برگزار‌می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز