خبرگزاری کار ایران

هیچ مسئولی برای پاسخگویی در محل حاضر نشد؛

خانواده رضامندی از بیمارستان شکایت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۱

سوپروایزر بیمارستان ”م” برای فرار از پاسخگویی درب اتاق خود را بست و خبرنگاران را تهدید به شکایت کرد. / خواهر رضا رضامندی: مسئول آی سی یو گفت این دیالیز نباید در شیفت من انجام شود. اصلا فردی را نداریم تا بتواند با دستگاه دیالیز کار کند.

ایلنا: خانواده رضا رضامندی به دلیل آنچه عدم پاسخگویی پزشکان و مدیریت بیمارستان درخصوص دلایل درگذشت نابهنگام این هنرمند عنوان شد از بیمارستان " م " شکایت کرد. این تصمیم به دنبال وجود شواهدی مبنی بر کم‌کاری پزشکان این بیمارستان در رسیدگی به بیمار گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانواده رضامندی از ساعات اولیه صبح امروز جمعه(۱۵ آذرماه) با تماس فردی از بیمارستان " م " خبر درگذشت این هنرمند را دریافت کردند و این درحالی است که بنا به گفته شاهدان رضامندی تا یک روز قبل هوشیار بوده و با افراد خانواده خود به گپ و گفت داشته است.

دختر رضا رضامندی در همین ارتباط اظهار داشت: ساعات پایانی شب گذشته پنج‌شنبه(۱۴ آذرماه) مسئولان به یکباره امکان ارتباط و ملاقات ما با پدر را قطع کردند و به صورت غیر محترمانه من را به حیات بیمارستان فرستادند. این در شرایطی بود که نگرانی‌هایی به وجود آمده بود و اخبار خوشی دریافت نمی‌کردیم اما امکان هرگونه پی‌گیری از ما سلب شد.

وی ادامه داد: به همیت دلیل من شماره همراه خود را به آن‌ها دادم و تاکید کردم تا حتما با ما تماس بگیرند ولی شب خبری نشد تا اینکه امروز صبح ساعت ۷ زنگ زدند و گفتند بیایید جنازه را تحویل بگیرید.

بنا به اطلاعات دریافتی ایلنا از خانواده درجه اول رضامندی، این هنرمند شب گذشته ساعت یازده به دلیل نارسایی‌‌های ایجاد شده و عدم رسیدگی به موقع از دنیا رفته اما مسئولان بیمارستان در اقدامی غیرمتعهدانه خبر درگذشت او را ساعت ۱۱ صبح فردا در شرایطی اعلام کردند که پرونده این بیمار برای کالبدشکافی به کهریزک فرستاده‌ شده بود.

خواهر رضا رضامندی با ارائه توضیحاتی در همین ارتباط تاکید کرد: ما به اتفاقات رخ داده مشکوک شدیم و به همین دلیل برای پی‌گیری ماجرا به بیمارستان م مراجعه کردیم اما هیچ فردی در بیمارستان حضور ندارد تا بتوانیم سوالات و شکایت خود را به آن‌ها ارائه کنیم.

وی با اشاره به از کار افتادن کلیه‌ها و بخشی از مغز رضامندی افزود: به ما می‌گویند امروز جمعه است و کسی در بیمارستان حضور ندارد و هرچه با دکتر " ف " پزشک مسئول این ماجرا تماس گرفته می‌شود می‌گوید که به من ارتباط ندارد و اصلا به محل نمی‌آید؛ گویا در یک اقدام از پیش هماهنگ شده قرار است هیچ فردی برای پاسخگویی حضور نداشته باشد.

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا گفته‌های خانواده رضامندی را تایید می‌کند و نکته جالب اینکه، کارگرزاده - سوپروایزر بیمارستان " م " بعد از کسب اطلاع درخصوص حضور خبرنگاران در محل برای دریافت اطلاعات بیشتر درب اتاق خود را قفل کرد و به طبقات دیگر ساختمان رفت. این در شرایطی بود که بیماران و مراجعین زیادی برای رسیدگی به امور مورد نظر خود به اتاق او مراجعه می‌کردند و با درب بسته مواجه می‌شدند.

همچنین مشاهدات تایید می‌کند هیچ فردی برای پاسخگویی به سوالات در " بخش اطلاعات " بیمارستان واقع در طبقه دوم حضور نداشت و مسئول اتاق رسیدگی به شکایات در محل کار خود حاضر نبود. تاسف‌بار اینکه کارگرزاده پیش از قفل کردن درب اتاق خود در تمام مدت کاملا بی‌توجه به شرایط پیش‌آمده رفتار می‌کرد و به خانواده داغدار رضامندی که قصد پر کردن برگه شکایت را داشتند توصیه کرد کاغذ شکایت خود را از زیر درب به داخل اتاق بیندازند!

پی‌گیری‌های صورت گرفته برای برقراری ارتباط با ریاست بیمارستان و حتی یک پزشک یا جانشین پزشک مسئول از سوی خانواده رضامندی و خبرنگاران نتیجه نداد و هیچ فرد مسئولی در محل حاضر نبود.

بنا به تاکید چندباره خانواده مرحوم رضامندی، پزشکان در رگ قلب این هنرمند فنر کار گذاشته بودند که گویا با مشکل مواجه شده و پس از اتفاقات رخ داده برای احیای بیمار به گونه‌ای رفتار شده بود که تمام سیستم داخلی بدن از کار افتاده بوده است. بستگان درجه یک عنوان کردند اینکه به ما گفته می‌شود نمی‌توانستیم کاری کنیم اصلا برای ما پذیرفتنی نیست و رضا رضامندی کاملا سرحال بوده روی پای خود از بیمارستان امام حسین(ع) به این بیمارستان آمده است.

خواهر رضامندی همچنین پرده از کم‌کاری‌های دیگری پزشکان برداشت و بیان کرد: آقای " ت " مسئول آی سی یو گفت فردی را نداریم تا بتواند با دستگاه دیالیز کار کند و حتی گفتند باید مواد مورد نیاز برای دیالیز بیمار را خودمان تهیه کنیم چون در بیمارستان نیست و به ما توصیه می‌کرد خودمان(در محلی دیگری جز بیمارستان " م ") بیمار را دیالیز کنیم.

او با اشاره به اینکه پزشک به‌ آن‌ها گفته این دیالیز نباید در شیفت من اتفاق بیفتد؛ اظهار داشت: با ما می‌گفت پرستاری برای این کار در اختیار نداریم و هرچه دنبال پزشک دویدیم که این کار صورت بگیرد هیچ توجهی نکرد و موجب شد به او گفتم اگر بیمار از بستگان درجه یک خود شما بود چنین رفتاری می‌کردید که پاسخ داد بله همین‌ کار را می‌کردم، شما هم می‌توانید دو سه روز دیگر بیمار را دیالیز کنید!

تا پایان حضور خبرنگاران در بیمارستان هیچ فردی برای پاسخگویی به خانواده رضا رضامندی در محل حاضر نشد و کارگرزاده، سوپر وایزر بیمارستان " م " نیز خبرنگاران را تهدید به شکایت کرد. این رفتار در شرایطی اتفاق می‌افتاد که دختر کوچک رضامندی تنها پاسخی درخصوص دلایل اتفاق ناگوار پیش آمده برای پدر خود را انتظار داشت اما مسئولان نه تنها این پاسخ را از او و دیگر بستگان دریغ کردن، بلکه هیچ سند و مدرکی که گواهی برای درگذشت و دلایل احتمالی آن باشد در اختیار خانواده نگذاشتند.

چند روز قبل نیز داریوش مهرجویی کارگردان شناخته شده کشور در مراسم درگذشت ژیلا مهرجویی، هنرمند سرشناس عرصه سینما، پزشکان و مسئولان بیمارستان را به‌خاطر کم‌کاری مقصر دانست و اعتقاد داشت دلیلی برای درگذشت خواهر او وجود نداشته و این هنرمند فقط و فقط به دلیل نارسایی‌های ناشی از بی‌توجهی پزشکان درگذشته است. مهرجویی در گفته‌های خود تاکید کرد از بیمارستان مورد نظر شکایت خواهد کرد که پس از شکایت خانواده رضامندی از مسئولان بیمارستان " م "، به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب دومین مورد در این هفته رقم خورد.

رضا رضامندی پس از سعدی افشار یکی از آخرین بازماندگان با استعداد سیاه‌بازی محسوب می‌شود که چندسال پایانی زندگی خود را وقف نگهداری از سعدی افشار کرد. رضامندی طی این مدت آموزه‌های فراوانی از دوست دیرین خود در سینه داشت که متایفانه پس از درگذشت یاغوت سیاه ایران امکان بروز آن‌ها را نیافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز