خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین هزینه‌های یک بیمار دیالیزی؛

نمایش «بهجت» پس از ۱۲ سال بار دیگر روی صحنه رفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۱

زهرا صبری: ‌ برای پیش‌گیری از وقوع مشکلاتی که با نویسنده سابق پیش آمد، با محمد چرمشیر تماس گرفتم که تعجب کرد و تاکید داشت این متن برای ما نوشته شده و اجرای آن هیچ مانعی ندارد.

ایلنا: اجرای خیریه نمایش «بهجت» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی زهرا صبری شب گذشته(۲۷ آبان ماه) در سالن گوشه مجموعه نیاوران روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صبری ضمن بیان مشکلاتی که طی چند روز گذشته سر راه به صحنه آمدن نمایش پیش آمده بود گفت: طبق وعده قرار داشتیم با گروهی از هنرمندان و ورودی‌های سال ۷۳ که چندی قبل نمایش «آسید کاظم» را آبرومندانه در فرهنگسرای نیاوران اجرا کردند، اثری را به منظور تامین هزینه‌های یک بیمار دیالیزی روی صحنه بیاوریم و من به او قول داده بودم که کاری می‌کنیم تا نیاز نباشد هفته‌ای چهارمرتبه آن هم به مدت چهار ساعت به بیمارستان برود.

وی افزود: تمرین‌ و برنامه‌ریزی‌های گروه طبق آنچه مقرر بود پیش می‌رفت تا اینکه نویسنده اثر به هر دلیلی با اجرای متن خود موافقت نکرد و ما به ناچار متن دیگری را که حدود ۱۲ سال قبل در جشنواره فجر اجرا کرده بودیم جایگزین کردیم. اما این مرتبه برای پیش‌گیری از وقوع چنین مشکلی با نویسنده کار یعنی محمد چرمشیر تماس گرفتم که تعجب کرد و تاکید داشت این متن برای ما نوشته شده و اجرای آن هیچ مانعی ندارد.

این هنرمند با تاکید بر اینکه به دلیل مسائل پیش آمده گروه تنها سه روز برای تمرین نمایش «بهجت» زمان در اختیار داشته بیان کرد: ما حتی فرصتی برای طراحی دکور جدید در اختیار نداشتیم و هر آنچه در صحنه وجود دارد از اجرای گروه ۷۳ و نمایش «آسید کاظم» به جا مانده که تا آخرین شب هم از همین لوازم استفاده خواهیم کرد.

صبری با اشاره به اینکه افراد زیادی برای همکاری اعلام آمادگی کردند اظهار داشت: مجوز شورای نظارت و ارزشیابی را گرفتیم و آقای محمدرضا الوند نیز برای صدور مجوز با ما همکاری کرد. رئیس فرهنگسرای نیاوران هم به دلیل خیریه بودن اجرا پوستر و بروشور نمایش را به صورت رایگان چاپ کرد و قرار شد فقط ۱۵ درصد از فروش گیشه ما کسر شود. اما به دلیل رفتار نویسنده قبل تمام مواد تبلیغی چاپ شده بدون استفاده مانده است.

وی افزود: ما بهای بلیت نمایش را ۱۰ هزار تومان گذاشتیم تا همه بتوانند این بلیت را خریداری کنند و مبلغ همت عالی را هر کسی هر چقدر که دوست داشت پرداخت کند.

صبری در پایان ضمن تشکر از همه افرادی که به قصد همت عالی و برای کمک به بهبودی یک بیمار دیالیزی در سالن حضور پیدا کرده‌اند، گفت: تمرین‌ها از شب عاشورا آغاز شد چون من هرکجا که باشم ظهر عاشورا را از دست نخواهم داد و به دلایلی این روز اهمیت بسیار ویژه‌ای در زندگی‌ام دارد. طی این مدت هر مرتبه که میزانسن‌هایی از اجرای ۱۲ سال قبل ناخودآگاه تکرار می‌شد شوق زیادی بین من و ژاله صامتی بازیگر اثر به وجود می‌آورد ولی جالب اینجا بود که وقتی به لطف دوستانی در واحد تلویزیون مرکزهنرهای نمایشی موفق به دیدن مجدد نمایش قبل شدیم با آنچه تصور می‌کردیم متفاوت بود.

پیش از این قرار بود نمایش‌نامه «دوستت دارم با صدای آهسته» نوشته چیستا یثربی توسط زهرا صبری روی صحنه برود اما گروه اجرایی و نویسنده با یکدیگر به توافق نرسیدند و بر همین اساس نمایش «بهجت» نوشته محمد چرم‌شیر جایگزین شد.

نمایش «بهجت» به کارگردانی زهرا صبری و ایفای نقش ژاله صامتی طبق برنامه ۲۲ اجرا در فرهنگسرای نیاوران خواهد داشت و تمام عواید فروش آن به یک بیمار دیالیزی اختصاص پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز