خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی امور استان‌ها خبر داد:

آغاز برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره تئاتر مناطق

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۳۲

آنچه در یک شهرستان روی داد قابل تعمیم به دیگر استان‌ها نیست. آقای آشنا هم در مصاحبه‌های خود تاکید کرد گروه داوران به عنوان نماینده مرکز در استان‌ها حضور پیدا کردند و قطعا از حقوق آن‌ها صیانت خواهد شد.

ایلنا: مدیر هماهنگی امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی با تاکید بر تلاش ۳۲ استان و ۴۰۰ گروه نمایشی برای برگزاری جشنواره تئاتر استان‌ها، از آغاز برنامه‌ریزی‌ برای شروع جشنواره تئاتر مناطق و معرفی نمایش‌های برگزیده به سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لک ضمن اعلام این خبر با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استانی بیان کرد: سال گذشته و پس از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، برنامه ریزی‌ها برای آغاز جشنواره تئاتر استانی در ۳۲ استان کشور آغاز شد که پس از آن و در مدت زمان دو ماه ۴۰۰ گروه نمایشی با یکدیگر رقابت کردند و از این میان تعداد ۶۴ اثر برای حضور در رقابت‌های مناطق معرفی می‌شوند.

وی همچنین به افزایش خلق نمایش‌نامه‌های بومی در استان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: به جرات می‌توان گفت ۹۵% آثار نمایشی حاضر در جشنواره به دست جوانان هنرمند تئاتر شهرستانی خلق شده‌ و تنها ۶ یا ۷ اثر به نویسندگان نامی تئاتر ایران مانند علیرضا نادری، حسین کیانی، محمد ابراهیمیان، قطب‌الدین صادقی، چیستا یثربی، رضا صابری و ایوب آقاخانی تعلق داشت.

این مدیر با تاکید بر اینکه برنامه ‌ریزی‌ها برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای از چند روز دیگر آغاز می‌شود در ارتباط با مسائل پیش آمده برای داوران در یکی از سهرستان‌ها اظهار داشت: طی یک بررسی اجمالی متوجه خواهیم شد برگزاری رویدادی به این وسعت همواره با مشکلات ادیده مواجه است و کار سخت و طاقت فرستایی به حساب می‌آید. تنها هیئتی متشکل از ۱۲۰ مدرس، داور، منتقد و ناظر در جشنواره استانی حضور پیدا می‌کنند که نشان دهنده هجم بالای فعالیت‌ها است.

وی افزود: طبیعی است در این میان نکاتی هم پیش بیاید و ما نیز در چند مورد شاهد بودیم شرکت کنندگان اعتراض‌هایی مطرح کردند که رسیدگی به شکایت‌ها در دستور کار قرار گرفت و تذکرات به صورت مکتوب به ستاد برگزاری جشنواره‌های استانی اعلام شد.

لک با اشاره به اینکه در مجموع ۳۲ استان حدود ۱۲ اعتراض گروهی دریافت شد اضافه کرد: این گروه‌ها تاکید داشتند نمایش آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بوده و نیاز است تا بار دیگر مورد بازنگری قرار بگیرد. این موارد هم در دستور کار دفتر امور استان‌ها و اداره نظارت و ارزشیابی قرار گرفته که نتایج آن نیز به اطلاع‌ عموم خواهد رسید.

این مدیرهمچنین در رابطه با مشکلات چهارمحال بختیاری ضمن ارائه توضیحاتی گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان و هنرمندان نکات به صورت جدی با مدیرمرکزهنرهای نمایشی مطرح شد که قطعا پی‌گیری و رسیدگی می‌شود تا در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه اجرایی جشنواره اردیبهشت ماه امسال برای تمام نقاط مورد نظر ارسال شد که متاسفانه بعضی استان‌ها در بخش بازبینی دقت لازم را نداشتند و همین امر موجب حضور بعضی آثار قبلا اجرا شده در جدول جشنواره و حتی راه‌یابی به مرحله نهایی شد.

مدیرهماهنگی امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی با بیان اینکه در جریان برگزاری جشنواره استانی برای ۴ نمایش چنین اتفاقی افتاد، در ارتباط با اینکه آیا در آینده نیز شاهد چنین مواردی خواهیم بود یا خیر گفت: درصد اتفاقاتی از این چنینی بسیار پایین است و آنچه در یک شهرستان روی داد قابل تعمیم به دیگر استان‌ها نیست اما اعتراضی که گروه داوران به مرکز ارائه کرد به صورت جدی بررسی می‌شود و آقای آشنا هم در مصاحبه‌های خود تاکید کرد این افراد به عنوان نماینده مرکز در استان‌ها حضور پیدا کردند و قطعا از حقوق آن‌ها صیانت خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: به هرحال نباید فراموش کنیم برگزاری جشنواره حاصل دو ماه تلاش ۳۲ استان و ۴۰۰ گروه نمایشی است و نمی‌خواهیم بابت خطای عده معدودی کلیت این زحمات تحت تاثیر قرار بگیرد. جشنواره در استان‌ها بسیار اهمیت پیدا کرده و به همین دلیل حساسیت‌های زیادی به وجود آورده که شاید از همین رو موجب بروز چنین مسائلی شده باشد. به هرحال ما تلاش می‌کنیم در آینده به شیوه‌ای عمل شود که دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز