خبرگزاری کار ایران

گلایه سیما تیرانداز از توقف اجرای آثار به بهانه جشنواره‌های متعدد؛

مشخص نیست تئاتر خصوصی اداره می‌شود یا دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۵

برگزاری این رویدادها چه تاثیری بر تئاتر ما دارد که مهمترین مرکز تئاتر کشور باید هر از چندگاهی اجرای آثار روی صحنه خود را برای به صحنه رفتن نمایش‌های جشنواره‌ها متوقف کند؟

ایلنا: سیما تیرانداز(کارگردان نمایش «ناتمام») نسبت به متوقف شدن اجرای آثار نمایشی روی صحنه به بهانه برگزاری جشنواره‌های متعدد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان نمایش «ناتمام» با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های گوناگون تا امروز هیچ سودی به حال جریان تئاتر در کشور نداشته است، اظهار کرد: متوجه نیستم چرا باید این تعداد جشنواره برگزار شود و هربار به بهانه هر یک از این برنامه‌ها جریان اجرای نمایش‌های روی صحنه را متوقف کنیم. چنین رویکردی آثار نمایشی روی صحنه را با لطمه مواجه می‌کند و این در شرایطی است که گروه‌ها از حمایت کامل برخوردار نمی‌شوند و مشخص نیست با مدیریت خصوصی مواجه هستیم یا دولتی.

وی بر لزوم بررسی کارکرد جشنواره‌ها تاکید کرد و ادامه داد: باید ببینیم برگزاری این رویدادها چه تاثیری بر تئاتر ما دارد که مهمترین مرکز تئاتر کشور باید هر از چندگاهی اجرای آثار روی صحنه خود را برای به صحنه رفتن نمایش‌های جشنواره‌ها متوقف کند.

تیرانداز با بیان اینکه فعالیت‌های مجموعه تئاترشهر با این رویکرد نمی‌تواند ادامه پیدا کند، گفت: هنگامی که یک نمایش آرام آرام شروع به ارتباط گرفتن با مخاطب می‌کند و پس از چندی روند خود را پیدا می‌کند شاهد هستیم به یکباره همه برنامه‌ریزی‌ها باید به دلیل برگزاری جشنواره‌ای متوقف شود. همین عامل بسیاری از آثار را رنج می‌دهد و بعضا موجب زمین خوردن کار خواهد شد.

این هنرمند به لطمه‌ای که نمایش «ناتمام» بخاطر توقف اجراها متحمل شده اشاره کرد و افزود: هنگامی که کار را شروع کردیم تماشاگران زیادی برای دیدن نمایش در سالن حاضر می‌شدند اما هنگامی که بلافاصله بعد از توقف اجرا کارمان را شروع کردیم، نمایش با افت شدید مخاطب روبرو شده و از این بابت خسارت دیده‌ایم. حتی نهادهایی که موجب تعطیلی اجرای ما را فراهم می‌کنند نیز هیچ تلاشی برای اطلاع‌رسانی دوباره و تبلیغات انجام نمی‌دهند تا به شرایط گذشته بازگردیم.

وی در پایان اظهار داشت: در شرایطی کار می‌کنیم که اصلا مشخص نیست تئاتر کشور به شکل خصوصی مدیریت می‌شود یا دولتی، از سویی کمک‌ هزینه‌هایی به گروه‌ها پرداخت می‌کنند و این طور به نظر می‌رسد که حمایت دولتی در کار خواهد بود. میزان حمایت‌ها هم بخش بسیار اندکی از هزینه تولید را پوشش می‌دهد و هنگام اجرا به یکباره با مراسم و برنامه‌های دولتی مواجه می‌شویم، زمان‌هایی هم که به شما گفته می‌شود باید قرارداد گیشه ببندید. متاسفانه هیچ‌کس هم پاسخگوی لطمه وارد شده به گروه‌های نمایشی نیست.

نمایش «ناتمام» نوشته هاله مشتاقی‌نیا و کارگردانی سیما تیرانداز به دلیل برگزاری جشنواره‌های آیینی‌سنتی و همچنین برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت(انقلاب و دفاع مقدس) پس از گذشت چند روز از آغاز اجرای عمومی در مجموعه تئاترشهر متوقف شد که طی دو روز گذشته بار دیگر روی صحنه رفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز