خبرگزاری کار ایران

دادگاه عالی آمریکا در آستانه صدور رأی نهایی در ۲ پرونده اظهارنامه مالیاتی و تئوری مصونیت قضایی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۵۲

دادگاه عالی آمریکا امروز رای نهایی خود را درباره مخالفت رئیس‌جمهوری این کشور با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود و نیز تئوری مصونیت کیفری رئیس‌جمهور را صادر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی آمریکا روز گذشته- چهارشنبه اعلام کرد که رأی نهایی خود درباره مخالفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور با ارائه اظهارنامه مالیاتی و تئوری مصونیت کیفری در قالب دو شکایت قضایی را صادر خواهد کرد. 

عالی‌ترین هیئت قضایی آمریکا اعلام کرد که رای ساعت ۱۰ صبح امروز- پنج شنبه- به وقت محلی رای نهایی خود برای سال قضایی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را که در ارتباط با رئیس‌جمهوری است، صادر خواهد کرد.

ترامپ از ارائه اسناد ثروت و اظهارنامه مالیاتی خود به دو کنگره و دستگاه قضا بر خلاف رویه رؤسای جمهوری پیشین این کشور خودداری می‌کند، زیرا می‌داند که این روند صرفا طبق عرف بوده و جنبه قانونی ندارد و او مجبور به انجام چنین کاری نیست.

ترامپ ادعا کرده بود که اظهارات مالیاتی وی تحت بررسی قرار دارد و وی پس از انجام ممیزی، آنها را منتشر می‌کند، اما تاکنون این کار را نکرده است.

کمیته‌های قانون‌گذاری در مجلس نمایندگان آمریکا و نیز دادستان کل خواستار ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ شده بودند اما با مخالفت وی نزاع قضایی بین طرفین درگرفت و کار به دادگاه عالی کشیده شد. 

پرونده دوم نیز در ارتباط با مصونیت قضایی رئیس‌جمهوری آمریکا تا زمان حضور در رأس قدرت است. این در حالی است که ترامپ مدعی است این مصونیت، مطلق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز