خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:

۳ محور مهم در گفت‌و‌گوهای راهبردی عراق و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۷۸

منابع آگاه اعلام کردند که گفت‌و‌گوی استراتژیک بین عراق و آمریکا داری سه محور مهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم،‌ منابع آگاه اعلام کردند که گفت‌و‌گوی استراتژیک بین عراق و آمریکا در تاریخ یازدهم ماه جاری دارای سه محور مهم است.

یک منبع گفت: «محور نخست، تاکید بر حمایت نظامی از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش و تعهد به حفاظت از تاسیسات خارجی موجود در این کشور است.»

وی در ادامه افزود: «عراق مایل به حمایت بهداشتی در مرحله آینده در زمینه مقابله با ویروس کرونا با توجه به خطر این ویروس و حساسیت اوضاع داخلی است.» 

این منبع با بیان اینکه این مذاکرات به مدت دو الی سه ساعت از طریق ویدئو کنفرانس درباره حمایت سیاسی و اوضاع منطقه و نقش عراق در آن برگزار خواهد شد، مقدمه‌ای برای گفت‌و‌گوهای جدید و راهبردی درباره آینده نیروهای آمریکا در عراق و دیگر موضوعات مهم خواهد بود. 

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق نیز تاکید کرد که این گفت‌و‌گو باید با دیدگاه و گفتمان استراتژیک بین دو کشور هماهنگ باشد.

قرار است که گفت‌و‌گوهای استراتژیک بین عراق و آمریکا که بسیار مهم توصیف شده در اواسط ماه جاری در دو بعد نظامی و امنیتی آغاز شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز