خبرگزاری کار ایران

مایک پنس:

شرایط آغاز مرحله اول طرح بازگشایی تجارت در آمریکا فراهم است

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۳۴

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که شرایط آغاز مرحله اول طرح بازگشایی تجارت در این کشور فراهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که به اندازه کافی کیت‌های تشخیص کرونا در اختیار داریم و شرایط آغاز مرحله اول طرح بازگشایی تجارت در کشور فراهم است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این، با اعلام این‌که این کشور دوره اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است، گفت که در حال حاضر امکان بازگشایی تدریجی و مرحله‌ای کسب و کارها وجود دارد.

ترامپ همچنین گفت که آمریکا بزرگ‌‌ترین اقتصاد جهان را دارد ولی آن را برای مقابله با کرونا تعطیل کردیم؛ اکنون با تایید کارشناسان می‌توانیم برای بازگشایی دوباره کشور اقدام کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که اکنون که دوباره اوج این بحران را پشت سر گذاشته‌ایم، می‌توانیم به صورت مرحله‌ای و تدریجی و با در نظر گرفتن اصول امینی، به سمت بازگشایی آن گام بر داریم.

وی گفت که طرح بازگشایی مرحله به مرحله خواهد بود و ابتدا ایالت‌هایی که میزان شیوع ویروس کرونا در آنها معدود است، بازگشایی خواهند شد.

دونالد ترامپ در ادامه گفت که ۲۹ ایالت در وضعیتی مناسب برای بازگشایی هستند ولی ایالت‌هایی مانند نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت در موقعیت دورتری برای بازگشایی هستند.

در چارچوب این طرح، ۵۰ ایالت آمریکا در سه مرحله قرار می گیرند. در ایالت‌هایی که در مرحله اول قرار دارند مقررات فاصله گذاری اجتماعی برقرار است.

چنانچه در دو هفته متوالی، شمار مبتلایان کاهش یابد، ایالت‌ها از مرحله اول به مرحله دوم وارد می‌شوند.

در مرحله دوم، مدارس و رستوران‌ها فعالیت خود را از سر می‌گیرند و تجمع‌هایی تا ۵۰ نفر می‌تواند برگزار شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال گفت که اگر برخی هنوز معتقدند که باید فعالیت‌های خود در حالت تعلیق نگه دارند، به آنها اجازه می‌دهیم این کار را بکنند.

ترامپ تصریح کرد که تصمیم‌گیری در خصوص کاهش محدودیت در ایالت‌های به عهده فرمانداران است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز