خبرگزاری کار ایران

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد:

ترکیه از «آب» به عنوان سلاح علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۶۵۹

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت که ترکیه از «آب» به عنوان سلاح علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می‌کند

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر لزوم رفع اقدام‌های غیرقانونی اقتصادی کشورهای غربی علیه سوریه و برخی کشورهای دیگر، به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، گفت که ادامه تحمیل این اقدام‌ها، مؤید ریاکاری برخی کشورها در برخورد با اوضاع بشردوستانه در سوریه و برخی کشورهای دیگر است.

الجعفری در جلسه شورای امنیت از طریق ویدئو در مورد وضعیت در سوریه امروز، ضمن محکومیت این اقدامات یک جانبه‌ای که برخی کشورها از آن به عنوان سلاح در جنگ خود علیه سوریه و سایر کشورها استفاده می کنند، گفت که این اقدام‌ها باعث می‌شود که مردم سوریه و مقام‌های پزشکی و بهداشتی نمی‌توانند نیازهای اصلی خود را برای رفع این بیماری همه گیر و مقابله با موارد احتمالی ابتلا به کرونا و نیازهای غذایی و خدمات اساسی خود را دریافت کنند.

الجعفری اظهار داشت که ادامه اعمال این اقدامات ناعادلانه با قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و اسناد حقوق بشر متناقض است.

وی افزود که ادامه این اقدام‌ها پس از نامه سوریه، روسیه، چین، کوبا، کره دمکراتیک، ایران، نیکاراگوئه و ونزوئلا به سازمان ملل چندی پیش در خصوص ضرورت رفع اقدامات اقتصادی در راستای مبارزه با شیوع کرونا مؤید ریاکاری برخی کشورها در برخورد با اوضاع بشردوستانه در سوریه و برخی کشورهای دیگر است.

الجعفری همچنین گفت که ترکیه از «آب» به عنوان سلاح علیه غیرنظامیان در الحسکه استفاده می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز