خبرگزاری کار ایران

درخواست وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۶۸۳

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از همتایان اروپایی خود خواست که کشور فلسطین را به رسمیت شناسند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آستانه نشست صلح در خاورمیانه خواست که کشور فلسطین را به رسمیت شناسند.

مالکی بر لزوم پای‌بندی به مواضع اتحادیه اروپا مستند به قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و خروجی‌های شورای اتحادیه اروپا برای لزوم پایان دادن به اشغالگری و برقراری صلح عادلانه و فراگیر و پایدار بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت و کارایی نقش اروپا در تقویت توافق بین‌المللی برای تثبیت راهکار دو دولت تاکید کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند از طریق کمیته چهارجانبه و سازوکارهای متعدد برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی به منظور تحقق صلح ایفای نقش کند.

مالکی بر مسئولیت و وظایف کشورهای اروپایی در حمایت از راهکار دو دولت از جمله به رسمیت شناختن فلسطین از سوی کشورهای که تا کنون چنین اقدامی نکرده‌اند، تاکید کرد. 

وی همچنین خواستار منع اسرائیل از اقدام به الحاق غیرقانونی اراضی و توقف سیاست‌های استعمارگرانه این رژیم شد و جنایت‌های آن را جنگی و در تناقض با منشور سازمان ملل و چشم‌اندازهای صلح توصیف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز