خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده سائرون از صالح برای اعلام نامزدهای نخست‌وزیری

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۰۴

نماینده ائتلاف سائرون عراق امروز- شنبه- از رئیس‌جمهوری این کشور خواست که اسامی نامزدهای ارائه شده را برای مردم اعلام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «امجد العقابی» نماینده ائتلاف سائرون عراق امروز -شنبه- از «برهم صالح» رئیس جمهوری این کشور خواست که اسامی نامزدهای موجود در اختیار خود را برای مردم اعلام کند. 

العقابی همچنین با اشاره به اینکه اگر رئیس‌جمهوری تسلیم فشار احزاب حاکم شود، مردم و تاریخ به او رحم نخواهند کرد، از وی خواست تا از آنها بخواهد که مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند.

وی گفت «مردم منشأ قدرت مقام‌های هستند و نخست‌وزیری به همه مرم عراق تعلق دارد و در انحصار گروه سیاسی یا حزب خاصی نیست. بنابراین در وهله نخست اسم وی پیش از آنکه به رئیس جمهوری  یا برای بحث درباره او پشت درهای بسته ارائه شود، باید به مردم ارائه شود».

العقابی گفت: «بهانه سوختن نام نامزد، دروغی است که از طریق آن طرفداران حزب و سهمیه‌بندی تلاش می‌کنند نامزد خود را پنهان نگه دارند، زیرا آنها بسیار خوب می‌دانند که او کاندیدای حزبی است و تلاش خواهد کرد تا زمینه را برای جعل انتخابات و سوء استفاده از سرمایه سیاسی در آینده برای سرقت فداکاری‌های مردم فراهم کند».

وی در ادامه افزود: «مردم بر اساس عملکرد اسامی و چهره‌ها آن‌ها را بالا برده یا می‌سوزانند. بنابراین روش سرپوش گذاشتن در لحظات آخر بدعتی است که باید رها شود چرا که مردم امروز این روش‌های در هم پیچیده را نمی‌پسندند». 

این نمایده ائتلاف سائرون از مدافعان حزب‌گرایی خواست که به خوبی درس بگیرند و در برابر مردم با شفافیت و وضوح کامل رفتار کنند و اگر نامزدی دارند که مورد قبول مردم است، به عرصه تظاهرات معرفی کنند. 

وی در پایان تأکید کرد که هم‌نوائی رئیس‌جمهور با اعمال فشارهای احزاب حاکم و حامیان اعلام در لحظه آخر و مذاکره‌کنندگان پشت پرده وی را در برابر مردم در تنگنا قرار خواهد داد و او باید اسامی نامزدها را به مردم معرفی کند تا آنها مناسب‌ترین را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز