خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق:

اخبار چراغ سبز جامعه بین‌المللی برای سرکوب تظاهرات کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۸۳۲

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته- شنبه- به اخبار منتشر شده مبنی بر چراغ سبز جامعه بین الملل به دولت این کشور برای پایان دادن به تظاهرات بغداد و دیگر استان‌های جنوبی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز گذشته- شنبه- در واکنش به اخبار منتشر شده درباره چراغ سبز جامعه بین الملل به دولت عراق برای پایان دادن به جریان اعتراض‌های اخیر در بغداد و سایر استان‌های جنوبی گفت: «اخبار منتشر شده در این باره برای سرکوبی تظاهرات نادرست است و از اساس صحت ندارد». 

برخی گزارش‌های رسانه‌ای اخیرا از اطلاعاتی سخن گفته‌اند که حاکی از چراغ سبز جامعه بین‌الملل به دولت عراق برای توسل به زور علیه تظاهرات مردمی این کشور است.

خلف پیش از این نیز اتحادیه‌هایی که به اعتصاب سراسری دعوت می‌کنند را به تلاش برای تشدید تنش و تعطیلی زندگی شهروندان متهم کرده بود. 

خبرگزاری رسمی عراق نیز به نقل از خلف گزارش داد: «دولت عراق به زندگی بهتر برای مردم چشم دوخته و منتظر وحدت و یکپارچگی خواسته‌های تظاهرکنندگان است تا با آنها به بحث و بررسی نشسته و به توافق رسند اما برخی خواهان تشدید تنش به صورت غیر قابل توجیه هستند، این افراد به اعتصاب سراسری که چند روز پیش باعث تعطیلی زندگی مردم و سختی آمد و شد آنها شد، دعوت می‌کنند». 

سخنگوی نظامی عبدالمهدی تأکید کرد: «نیروهای امنیتی در حمایت از تظاهرکنندگان در برابر هر نوع نقض امنیتی بسیار جدی هستند و ما مجددا بر حمایت از تظاهرات صلح آمیز دعوت می‌کنیم تا خواسته‌های مردم تحقق یابد».

اتحادیه معلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای در روز گذشته از اعتصاب کامل در هفته پیش رو خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز