خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند؛

طرح بنیانگذار بلک‌واتر برای کودتا در ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۱۳۵

بنیانگذار شرکت امنیتی بلک‌واتر طرحی را برای ارسال ارتشی خصوصی به ونزوئلا و سرنگون کردن دولت این کشور در دست کار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «اریک پرینس» بنیانگذار شرکت امنیتی بلک‌واتر و از هواداران رئیس‌جمهوری آمریکا، طرحی را برای اعزام ارتشی خصوصی به ونزوئلا و سرنگون کردن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری قانونی این کشور ارائه کرده است. این خبر را چند منبع آگاه گزارش دادند. 

این منابع گزارش دادند که پرینس در چند ماه گذشته در پی سرمایه‌گذاری و حمایت سیاسی از این طرح در میان هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و ثروتمندان ونزوئلا که از این کشور گریخته‌اند، بوده است. دو منبع آگاه اعلام کردند که طرح پرینس شامل اعزام پنج هزار نیروی اجاره‌ای به ونزوئلا و تحت رهبری «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور، می‌شود.

«گرت مارکیز» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرد. یک فرد آگاه از امور دولت آمریکا گفت که کاخ سفید از چنین طرحی حمایت نخواهد کرد. 

«ادوارد رودریگز» سخنگوی خوان گوایدو، گفت که رهبر مخالفان ونزوئلا درباره عملیات امنیتی با پرینس گفت‌وگو نکرده است، اما توضیح بیشتری در این‌باره نداد. دولت مادورو نیز از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد. 

از سوی دیگر، یکی از سخنگویان پرینس نیز گفت که وی «برنامه‌ای برای اجرای عملیات در ونزوئلا ندارد»، اما توضیح بیشتری در این‌باره نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز